Протягом 10 січня на Росії сталося ще дві надзвичайні ситуації з літаками цивільної авіації. Про це повідомляють російські ЗМІ.
Так, у Хабаровську у літака Cessna лопнуло шасі, довелося закривати аеропорт. А в Норильську літак викотився за межі злітної смуги.
Таким чином, лише за 10 днів нового року на Росії сталося щонайменше десять інцидентів за участю авіатранспорту.
Нагадаємо, 5 січня через несправність кондиціонера здійснив вимушену посадку літак компанії Utair, який прямував з Тюмені до Нового Уренгою.
6 січня літак компанії Azur Air із 236 пасажирами на борту, що летів з Новосибірська до Таїланду, повернувся до аеропорту через пошкодження лобового скла.
6 січня літак перевізника Red Wings повернувся до аеропорту Казані через несправність шасі.
6 січня в Астрахані літак здійснив аварійну посадку. Відбулося задимлення під обшивкою.
8 січня літак компанії "Перемога" викотився зі злітної смуги в Пермі, тому не зміг здійснити політ до Москви.
9 січня літак Airbus A320neo авіакомпанії S7 Airlines, що летів із Братська до Москви, вимушено сів у Казані через несправність туалетної системи.
9 січня двоє людей загинули й четверо постраждали через аварію літака Ан-2 у Ненецькому автономному окрузі.
9 січня літак Ан-26 компанії "ІрАеро", що летів з Якутська до Магадану, повернувся в пункт вильоту через розгерметизацію вантажного відсіку. Частину багажу було втрачено.
Проте на цьому проблеми з російськими літаками не вичерпалися.
9 січня літак компанії AZUR air, що летів із Москви до Гоа, екстрено сів на заході Індії після повідомлення про міну на борту. Літак довелося приземлювати в штаті Гуджарат. Станом на 10 січня літак все ще не вилетів з місця вимушеної посадки.
Для порівняння, за весь 2022 рік году у Росії сталося більше 130 подій, але це за участю як цивільної, так і військової авіації. За рік аварії зазнали 28 суден.
Нагадаємо також, що після початку повномасштабного військового вторгнення Росії в Україну Євросоюз заборонив постачання в Росію літаків та запчастин, а також їхнє технічне обслуговування та страхування. США обмежили експорт товарів авіаційної галузі та ввели санкції щодо лайнерів з авіапарків "Аерофлоту" та інших російських авіакомпаній.
Після цього більшу частину наявного в країні цивільного флоту Росія фактично вкрала у іноземних лізингодавців - не повернувши їх на вимогу власників. Ще навесні було зрозуміло, що ці літаки не проходитимуть належного обслуговування і запускатимуться в небо без сертифікатів льотної придатності .
Крім того, далі у Росії почалися проблеми з пілотами. Щоб уникнути масових скорочень з урахуванням «надзвичайних обставин, що впливають на фінансово-господарську діяльність авіакомпанії» (а просто санкцій), в РФ почали відправляти в простій пілотів.
Більше того, багатьох цивільних пілотів призвали на війну в Україну. Відомі випадки, коли членів екіпажів військкоми навіть знімали з рейсів, залишаючи пасажирів у повній розгубленості.
А російська державна корпорація з організації повітряного руху проводить масове скорочення диспетчерів та урізання витрат на персонал.