Скарги на нав'язування непотрібних послуг є найчастішою скаргою споживачів на вітчизняні фінансові установи. Про це повідомляє прес-служба Національного банку.
"Близько половини всіх скарг від споживачів на фінансові установи, які поступають у Національний банк, стосуються нав'язування непотрібних послуг. Наприклад, страхування, нотаріальних послуг і т. д.", - сказано в повідомленні.
Як розповіли в НБУ, законодавство забороняє фінансовим установам нав'язувати послуги.
"Але за останні вісім років жоден державний орган не мав повноважень контролювати дотримання цієї норми", - додали в регуляторі.
При цьому в Нацбанку відзначили, що минулого тижня Верховна Рада прийняла закон, який покликаний виправити ситуацію.
"Документ покладає на НБУ зобов'язання щодо захисту прав споживачів фінпослуг і ми надаємо йому інструменти ринкового регулювання поведінки учасників фінансового сектора для споживачів", - наголошується в повідомленні.
"Споживачі мають право скаржитися до фінансової установи, якщо її співробітники нав'язують непотрібні послуги. А якщо відповідь установи не задовольнив, вони можуть звертатися до Національного банку", - підкреслили в регуляторі.
Нагадаємо, що за даними Нацбанку прибуток платоспроможних банків з початку року по серпень склала 36,7 млрд грн, що в 3,7 рази більше, ніж за аналогічний період минулого року (9,8 млрд грн).