Топ-5 товарів, які частіше купують українці під час війни

Інфографіка
Поділитися
Молочна продукція попереду інших товарів.

Під час війни, зокрема у 2023 році, до топ-5 товарів, на які припадає  приблизно 40%, входять: молочна продукція, суха бакалія, хліб, напої, овочі та фрукти. Хоча найбільше грошей (більше третини) українці витрачають на інші п’ять позицій: алкоголь, овочі та фрукти, солодку бакалію, тютюн та молочну продукцію.

Про це свідчить дослідження RAU і Num8erz щодо зміни купівельної поведінки українців у 2023 році порівняно з 2021-22 роками.

Під час війни у споживацькому кошику зросла представленість яєць (+21%) як джерела дешевого білка, а також кулінарії (+19%), оскільки стали менше готувати. До них додалися безалкогольні напої, хлібобулочні вироби та м’ясо. Так само, в межах 1-5% збільшилося споживання солодощів, тютюнових виробів, м’ясної гастрономії, алкоголю та молочки.

При цьому майже на п’яту частину скоротилося споживання овочів та фруктів, також впало споживання непродовольчих товарів (-12%) та кількість покупок бакалії та риби (на 7-8%). Невеликого скорочення зазнали сири та слабоалкогольні напої.

Якщо подивитися на зміну середньозваженої ціни товарів, стає зрозумілим падіння попиту на овочі, які подорожчали на 81% за 10 місяців 2023 року до аналогічного періоду 2021-го. Непродовольчі товари, відповідно, — на 56%. Так само дорожчали тютюнові вироби, слабоалкогольні та безалкогольні напої. Проте на відміну від слабоалкогольних напоїв, як бачимо, споживання тютюну не впало, а, навпаки, виросло на 4%. А безалкогольні напої, попри подорожчання на 58%, як уже зазначалося, збільшили свою частку в кошику споживача на 14%.

Якщо говорити про лідерів з продажів у кількісному вираженні, то в топі споживання лишаються молочні продукти. Порівняно з 2021 роком у 2023-му структура споживання в категорії молочних продуктів практично не змінилася. Але наразі спостерігається перехід на продукти довготривалого зберігання. Зменшилося споживання безлактозної продукції та всієї традиційної кисломолочної групи — сметани, кефіру, ряжанки та йогуртів. Натомість частіше почали купувати вершки, молочні напої (коктейлі, молоко з наповнювачами) та десерти (сирки та сиркові пасти).

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі