Тимчасова допомога: як діяти, коли не вистачає страхового стажу для отримання пенсії

26 листопада, 2022, 07:00 Роздрукувати
Відправити
Відправити

У такому випадку можна отримати фінансову допомогу від держави.  

Тимчасова допомога: як діяти, коли не вистачає страхового стажу для отримання пенсії
© pixabay/guvo59

Кожного року в Україні збільшується кількість років страхового стажу, необхідного для виходу на пенсію у віці 60 років.

Читайте також: Зміни в законодавстві: деяким жінкам можуть збільшити кількість надбавок до пенсії

Українці пенсійного віку, які не набули достатньо страхового стажу для призначення пенсії, мають право на отримання тимчасової державної допомоги, пише «Соціальна інформаційна платформа».

Це передбачено постановою Кабміну від 27.12.2017 №1098 «Про затвердження Порядку призначення тимчасової державної соціальної допомоги особі, яка не працює та досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату».

Умови для отримання тимчасової соціальної допомоги

  • Досягнення пенсійного віку (станом на 2022 рік це 60 років як для жінок, так і для чоловіків).
  • Наявність не менше ніж 15 років страхового стажу.
  • Неотримання пенсії чи інших соціальних виплат.
  • Середньомісячний сукупний дохід сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує 100 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність

Який розмір соціальної допомоги

Розмір тимчасової допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для осіб, які втратили працездатність, і середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не може перевищувати 100 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (тобто наразі 2027 грн, а з 1 грудня — 2093 грн).

Як отримати соціальну допомогу

Треба звернутися до органу соціального захисту населення за місцем проживання чи ЦНАПу (Центру надання адміністративних послуг), та подати наступні документи:

Related video
  •  заяву;
  • паспорт громадянина України;
  • документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційний код);
  • довідку про наявний трудовий стаж, видана органами Пенсійного фонду;
  • декларацію про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї) за останні шість календарних місяців, що передують місяцю звернення за призначенням тимчасової допомоги;
  • копію рішення про призначення опікуна (для особи, яку визнано недієздатною);
  • інформацію про склад сім’ї особи, яка звернулася за призначенням тимчасової допомоги. Вона зазначається в декларації про доходи та майновий стан.

Рішення про призначення такої допомоги чи відмову в ній ухвалюють протягом десяти календарних днів з дня звернення. Рішення про відмову повідомляють протягом п’яти днів з дня його ухвалення.

Підготував/ла : Аліса Ігітян
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl+Enter або Відправити помилку
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Текст содержит недопустимые символы
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Осталось символов: 2000
Отправить комментарий
Последний Первый Популярный Всего комментариев: 0
Показать больше комментариев
Пожалуйста выберите один или несколько пунктов (до 3 шт.) которые по Вашему мнению определяет этот коментарий.
Пожалуйста выберите один или больше пунктов
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Отмена Отправить жалобу ОК
}