Тарифи і захист даних: експерти називають проблемні питання запуску електронної черги на кордоні

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Українські перевізники вимагають докладного обговорення формування тарифів із їхньою участю.

Черги на українському кордоні з’являються з року в рік, особливо на кордоні із країнами ЄС. Упоратися з цим явищем швидко і з урахуванням фактора можливих піків руху можна, запровадивши електронну чергу.

Нині на розгляді в уряді перебуває проєкт постанови «Питання реалізації пілотного проєкту «Електронна черга перетину кордону». У разі ухвалення постанови в листопаді, перший проєкт електронної черги в Україні цілком може запрацювати вже в лютому 2022 року.

«Проте це оптимістичний сценарій, який передбачає швидке погодження всіма учасниками процесу всіх неоднозначних положень, щодо яких немає консенсусу у працівників пунктів пропуску та їх користувачів», - наголошують Павло Кравчук та Ірина Сушко у статті «Українським вантажівкам готують нові правила перетину кордону».

Перше питання – вартість послуг і їх де-факто обов’язковість. Воно турбує автомобільних перевізників, адже саме водії вантажівок стануть першими, хто апробує заплановані новації.

Проєкт постанови передбачає верхню межу вартості послуг бронювання та сервісної зони – 15 євро. Фактично сплата цієї суми стає обов’язковою для всіх, хто хоче перетнути кордон. А перспектива повернення коштів, якщо черги на пункті пропуску зовсім не буде, залишається непевною.

«З одного боку, перевізники й експортери начебто втрачають набагато більше через багатоденні простої на кордоні. А з іншого – перевізники, зокрема представники Асоціації міжнародних автоперевізників України, вимагають докладного обговорення формування тарифів із їхньою участю», - пояснюють автори.

Крім того, для них важливим є забезпечення права на альтернативу, щоб була можливість перетнути кордон без сплати коштів.

Друге питанням – обробка і зберігання даних. Оператор сервісу електронної черги акумулюватиме багато чутливої інформації про перетин кордону вантажами і громадянами України, які їх перевозять.

«Хоча проєкт постанови містить розроблену політику обробки та зберігання даних, погоджену з українським законодавством, і фізично сервери розміщуватимуться в Україні, цей аспект потребує особливої ретельності, оскільки використовуватиметься програмне забезпечення іноземної компанії», - пояснюють Кравчук і Сушко.

Експорт з України до ЄС невпинно зростає, як і рух вантажних авто через кордон. Багатокілометрові черги з фур, утомлені й розлючені водії, товар, що псується від затримки, – звична картина на вітчизняних кордонах. Як можна швидко й відносно недорого розв’язати цю застарілу проблему та зробити українські кордони і їх перетин більш цивілізованим і швидким? Читайте у статті Павла Кравчука та Ірини Сушко «Українським вантажівкам готують нові правила перетину кордону» у ZN.UA.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі