Міжнародні торгові компанії Vitol, Glencore і Trafigura не можуть позбутися від забрудненої російської нафти, оскільки кінцеві споживачі відмовляються її приймати, побоюючись за збереження свого обладнання. Про це пише Reuters з посиланням на дані трейдерів і терміналу Refinitiv Eikon.
Як мінімум десять танкерів з сумарним об'ємом близько 1 млн тонн нафти Urals знаходяться в різних точках Європи в пошуках нових покупців після того, як традиційні споживачі Eni, Exxon Mobil, Royal Dutch Shell, PKN і Repsol відмовилися приймати.
"Це катастрофа і величезний удар по іміджу Росії як надійного постачальника. Ми чуємо обіцянки від уряду РФ, що скоро проблема буде вирішена, але нічого досі не відбулося", - сказав агентству один з найбільших покупців російської нафти.
В Міненергетики РФ обіцяли, що чиста нафта досягне порту Усть-Луги 8 травня. Але п'ять джерел повідомили Reuters, що рівень вмісту органічного хлору в Усть-Лузі залишається високим - близько 60-75 ppm при нормі 10-15 ppm.
Нагадаємо, що якісна нафта зі станції "Мозир" ВАТ "Гомельтранснафта Дружба" почала надходити в систему нафтопроводів "Дружба" в українському напрямку.
Раніше Білорусь повністю зупинила транзит російської нафти. "Вимушена пауза" використана для виконання ремонтних робіт.
22 квітня, на білоруському "Мозирському нафтопереробному заводі" сталася поломка через неякісну російську нафту з підвищеним вмістом хлоридів.
В той же день білоруський концерн "Белнефтехим" тимчасово обмежив експортні поставки нафтопродуктів з Росії в інші країни. 25 квітня Польща зупинила транзит неякісної російської нафти по ділянці нафтопроводу "Дружба" через ризик виникнення серйозної промислової аварії. 26 квітня аналогічне рішення прийняла Україна.
27 квітня радник президента компанії "Транснафта" Ігор Дьомін заявив про те, що нафта нібито "була забруднена навмисне", російські правоохоронці відкрили кримінальне провадження. Проте непомітно "влити" в трубопровід на перегоні "Унеча-Мозир" кілька цистерн хлоридів неможливо.