Внаслідок відключень зовнішнього освітлення в українських містах, зокрема, через брак електроенергії відключають й світлофори на дорогах, кількість загиблих у ДТП в Україні збільшилася в шість разів. Це випливає із заяви речника патрульної поліції Києва Андрій Молокоєдов в ефірі національного телемарафону, а також роз'яснень ДТЕК Київські електромережі, чому під час відключень енергопостачання вимикають також світлофори, навіть у темний час доби на вкрай небезпечних перехрестях та пішохідних переходах.
Так, за словами речника патрульної поліції Києва Андрія Молокоєдова масові відключення світла після російських ракетних ударів призвели до того, що у шість разів збільшилася кількість загиблих у ДТП.
"Приблизно на 55% збільшилася кількість аварій із постраждалими. Якщо брати пішоходів, то вдвічі збільшилися дорожні пригоди за участю пішоходів. Також більш ніж удвічі збільшилася їхня кількість на пішохідних переходах. Усього ж кількість аварій із загиблими збільшилася у шість разів", - відзначив Молокоєдов.
При цьому, у патрульній поліції Києва також повідомили, що фактично не можуть забезпечити безпеку дорожнього руху на перехрестях і переходах з вимкненими світлофорами.
Водночас у компанії ДТЕК Київські електромережі розповіли, чому в столиці під час відключень енергопостачання вимикають світлофори, навіть у темний час доби на вкрай небезпечних перехрестях та пішохідних переходах. Про це пише "Судово-юридична газета".
Як зазначили у ДТЕК, річ у тому, що світлофори живляться від звичайних електропідстанцій. Світлофори не належать до категорії критичної інфраструктури, тому їх відключення відбувається виходячи із "загального підходу до стабілізаційних або екстрених відключень".
Виокремити світлофори із загального ланцюжка ліній немає можливості через специфіку побудови столичних електромереж.
Інакше, як зазначили у ДТЕК, оператор системи розподілу не зможе виконати ті зобов’язання, які ставить перед ним енергосистема в її нинішньому стані, тобто не зможе збалансувати потужність, що може привести до нових аварій та більш тривалих відключень.
Єдиний випадок, як розповіли у ДТЕК, коли світлофори можуть не потрапляти під відключення – це якщо вони живляться від тих ліній, що й об’єкти критичної інфраструктури.
"Тоді вони відключеними не будуть, - зазначили у ДТЕК.
Щодо ймовірності росту числа дорожньо-транспортних пригод на перехрестях та переходах з відключеними світлофорами, то, як повідомили у ДТЕК, це питання "не до компанії".