Уповільнення виробництва сланцевої нафти у США призведе в результаті до того, що попит на нафту в кінцевому рахунку перевищить пропозицію, пише Карл Поуп для Bloombergview.
Як пише автор публікації, на ринку не з'явиться дуже багато нафти з нових нафтоносних пісків або з глибоководних свердловин. Міжнародне енергетичне агентство попередило, що якщо ціни на нафту не подолали планку в 100 доларів за барель, то в такому випадку навіть країни ОПЕК не зможуть інвестувати достатньої кількості коштів у видобуток для забезпечення надійного пропозиції через десять років.
Але існує й інший сценарій розвитку подій. В 2025 році, коли всі автомобілі будуть відповідати встановленим стандартам, споживання бензину в США скоротиться ще на 20%. У разі, якщо адміністрація Обами прийме амбітні плани в області економії пального, то інші ринки теж можуть піти цим шляхом.
Крім того, як пише Поуп, йде тенденція на скорочення поїздок, багато в автомобільній індустрії сприймають це як глобальний перехід на знижувальну передачу. У США і в інших країнах молоді люди займаються пошуками більш міського стилю життя з меншою залежністю від автомобіля. Крім того, вони пересідають за кермо електромобілів.
У статті підкреслюється, що якщо великі імпортери нафти, такі як Китай, Європа, Індія, Японія і США, будуть більш активно руйнувати монополію нафти, то глобальне споживання буде падати навіть у сприятливі часи. Це утворює доброчесний коло, оскільки скорочення ціни до 60 доларів за барель означає наявність трильйона доларів для стрімкого економічного зростання країн-імпортерів нафти.
Поуп зазначає, що нафта як транспортний пальне буде використовуватися ще кілька десятиліть, але "чорне золото" є нестійким монопольним паливом. Воно фактично стало однією з численних опцій.
"Перед нами стоїть вибір: електромобілі або машини на природному газі, а також система громадського транспорту, які робить автомобілі зайвими в густонаселених районах. Ми можемо відчепити економічне зростання від нафти, зробивши наш клімат більш стабільним, а наші економіки більш багатими. Ми можемо залишити в минулому нафтову тиранію", - резюмує автор.
Тим часом, ціни на нафту досягли п'ятирічного мінімуму - менше за $ 66. C червня нафта подешевшала на 40%, а ОПЕК в листопаді не стала скорочувати її видобуток, що могло б підтримати ринок. Але найбільший експортер картелю Саудівська Аравія знизила ціни на січневі партії для США та Азії. Гендиректор національної нафтової компанії Кувейту прогнозує, що світові ціни будуть триматися близько $ 65за барель протягом шести-семи місяців.