Стосується пенсіонерів: про які зміни треба інформувати Пенсійний фонд

Поділитися
Стосується пенсіонерів: про які зміни треба інформувати Пенсійний фонд © freepik/freepik
Внести деякі зміни до пенсійної справи можна онлайн.

Навіть під час війни українці продовжують отримувати пенсії та соціальні виплати. Але щоб виплату пенсії не припинили, пенсіонерам треба повідомляти органи Пенсійного фонду про певні зміни. Про це нагадали в Головному управління Пенсійного фонду України в Донецькій області.

Там наголосили, що повідомити органи Пенсійного фонду про зміни можливо дистанційно – на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

Внесення змін до пенсійної справи може відбуватися на різних етапах пенсійного процесу і включає дії і процедури, фактично пов’язані з оновленням інформації, коригуванням документів або зміненою умовою отримання пенсії.

Для застрахованих осіб і пенсіонерів існують такі види обставин, про які слід повідомити орган Пенсійного фонду України:

  • отримання нового зразка паспорта громадянина України – ID-картки;
  • отримання нового паспорта у разі викрадення або втрати старого;
  • зміна прізвища, ім’я та по батькові (надається новий паспорт громадянина України, свідоцтво про шлюб або інший документ, на підставі якого відбулися зміни).

Пенсіонерам також необхідно повідомляти ПФУ про:

  • вступ на/або звільнення з роботи;
  •  реєстрація або зняття з обліку як фізичної особи – підприємця;
  • набуття, зміна чи припинення особливого статусу;
  • зміна місця проживання (реєстрації);
  • виїзд на постійне місце проживання за кордон.

Про вищезазначені обставини необхідно інформувати органи Пенсійного фонду України в 10-денний термін. Це передбачено Законом України від 09.07.2003 № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».

Як внести зміни до пенсійної справи

Для внесення змін до пенсійної справи на вебпорталі е-послуг ПФУ необхідно:

  •  авторизуватися за допомогою КЕП (кваліфікованого електронного підпису);
  • у лівому боковому меню обрати розділ «Щодо пенсійного забезпечення»;
  • у вкладці «Внесення змін до пенсійної справи» сформувати відповідну заяву та відправити до ПФУ.

На вебпорталі можна подати наступні види заяв для внесення змін до пенсійної справи:

  • про зміну способу виплати пенсії подається у разі переведення пенсійної виплати з пошти у банк або навпаки;
  • про зміну виплатних реквізитів – у разі зміни банківських реквізитів або адреси проживання, якщо отримуєте пенсійні виплати через пошту;
  •  про виплату частини пенсії на непрацездатних членів сім’ї особи, яка перебуває на повному державному утриманні;
  •  про переведення виплати з Укрпошти на Ощадбанк через платіжну систему MY TRANSFER – дозволяє отримати пенсійну виплату грошовим переказом без відкриття банківського рахунку;
  • про зміну особистих даних пенсіонера – у разі зміни прізвища, ім`я, по батькові або паспортних даних.

В ПФУ закликали своєчасно повідомити органи Пенсійного фонду про зміну обставин, які можуть вплинути на пенсійне забезпечення.

Головне управління Пенсійного фонду в Донецькій області
Головне управління Пенсійного фонду в Донецькій області

Для оформлення пенсії за віком до Пенсійного фонду України (ПФУ) необхідно подати пакет документів. Нагадаємо, які документи потрібно зібрати для оформлення пенсії за віком.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі