В Україні прискорилось зростання інфляції. Це означає, що покупці будуть намагатися економити на продуктах. Але це не єдина тенденція, яка активно розвивається на українському продуктовому ринку, пише agroportal з посиланням на аналітиків та представники ритейлу.
Економія на продуктах
За минулорічними дослідженнями аналітики «NielsenIQ Україна» визначили, що найбільш популярним способом заощадження є відмова від того, без чого можна прожити. Українці більше витрачають на базові продукти, які складають основний раціон харчування. Другу сходинку посідає купівля товарів зі знижкою, на третьому місці — бажання купувати менші порції продуктів, а четверте місце - обирають більш дешеві бренди.
Попит на готову до споживання їжа
Найбільше зростання частки ринку аналітики побачили в сегменті продуктів харчування, які можна з’їсти одразу (снеки, сири, кисломолочні сири, солона, консервована риба, готові до вживання морепродукти). Водночас продукти, які потребують готування, демонструють найбільше падіння.
Погіршення асортименту
В деяких категоріях товарів асортимент оцінюється як недостатній. Найбільш критично це виражено в рибі, морепродуктах, м'ясних виробах, дитячому харчуванні, а також готовій кулінарії. Середня кількість товарних одиниць на магазин досі відстає і в гіпер-, і в супер-, і в мінімаркетах.
"Ця тенденція спостерігається в усьому світі, адже ритейли намагаються оптимізувати свої витрати так само, як звичайні покупці, та як бізнес, відповідно, пропонують той асортимент, який призведе до подальшого зростання ринку, а не до надмірних витрат" , - вважає Катерина Машошина, старша інсайт-аналітикиня відділу по роботі з клієнтами компанії «NielsenIQ Україна»
Тренд на економію часу
Сьогодні покупки онлайн, доставка їжі та «сам собі касир» — це три основних тренди серед споживачів, і всі вони про економію часу. Ще нещодавно до кас самообслуговування було скептичне ставлення покупців, однак сьогодні до них шикуються черги.