Шахрайські схеми під час воєнного стану: що робити клієнтам банків, щоб уникнути злочинів

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Шахрайські схеми під час воєнного стану: що робити клієнтам банків, щоб уникнути злочинів © pixabay/pasja1000
Банкам для захисту клієнтів потрібно більше інформації. 

Під час дії воєнного стану зловмисники врахували суспільні тренди та адаптували під них свої схеми. Значного поширення набули крадіжки персональної інформації під виглядом надання послуг з оформлення документів для чоловіків призовного віку, організації незаконного перетину кордону, надання волонтерської допомоги або підтримки для внутрішньо переміщених осіб. Про це, з посиланням на представників кіберполіції, пише Роман Івченко, журналіст ZN.UA, в статті "Банк просить оновити дані — не дратуйтесь, це хороша новина". 

Однак, за його словами, незалежно від легенди, всі ці афери об'єднує одне: вони побудовані на передачі особистих даних людей у руки злочинців.

Банки зобов'язані періодично перевіряти та оновлювати інформацію про клієнтів заради їхньої ж безпеки. Тож цілком виправдано, що якщо ви ігноруєте запити фінансової установи або зволікаєте з оновленням документів, ваш рахунок може бути тимчасово заблокований до з'ясування обставин.

Щоб уникнути обмежень у користуванні рахунком, регулярно перевіряйте термін дії документів, своєчасно оновлюйте їх не лише в державних реєстрах, а й у банку. Інформуйте банк про будь-які зміни — зміну прізвища після одруження, нову адресу проживання, втрату документів або зміну контактного номера телефону. Оперативно реагуйте на запити банку щодо актуалізації даних. Зазвичай банки надсилають нагадування через мобільний застосунок, SMS або електронну пошту. Не відкладайте цього на потім. 

«Якщо не настала дата актуалізації, банк намагається зробити життя клієнтів максимально спокійним і не вимагає додаткових даних. Більшість клієнтів мають низький рівень ризику, тому, відповідно до законодавства, банк звертається до них раз на п’ять років. Частину інформації банк оновлює автоматично, наприклад через інформацію у сервісі «Дія», іншу клієнти можуть подати самостійно. Ці процеси нині максимально зручні: з допомогою смартфона дані можна оновити будь-де і будь-коли», — додав член правління Приватбанку з питань комплаєнсу Антон Разумний.

Що більше банк має актуальної інформації про вас, то краще він зможе вас захистити, зауваживши підозрілі транзакції чи нетипові дії, а заразом і бути певним у зразковості вашої фінансової репутації.

З іншими статтями автора можна ознайомитися за посиланням. 

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі