Санкції проти Росії: російські перевізники розповіли про свої страхи

09 серпня, 2022, 11:18 Роздрукувати
Відправити
Відправити

Багато товарів легко відстежити, що загрожує бізнесу перевізника.  

Вбудовані в товари софти, серійні номери, вторинні санкції та митниці транзитних країн – це не повний перелік страхів російських логістів, що займаються перевезенням в Росію товарів, які потрапили під антиросійські санкції. Про це пише «Logirus».

Загалом існує чотири основні моделі ввезення у Росію імпортних товарів, що знаходяться під санкціями. Перша з них - непрямий реекспорт. Тобто продаж по дорозі, не перетинаючи митний кордон країни покупця. Друга – хибний транзит. Товар спочатку ввозиться в Росію, потім розміщується на митному складі, перепродається і потім відбувається оформлення. Третя модель – це прямий реекспорт. Продукція ввозиться до суміжної країни, розміщується на митному складі для перепродажу, а потім доставляється в країну кінцевого призначення. Четверта і найвитратніша модель – ввезення через треті країни. Вона вимагає ввезти товар у третю державу, там його оформити, а потім експортувати до країни кінцевого призначення.

Наразі усі імпортні постачання умовно поділяють на дві категорії. Перша – коли товар можна постачати в Росію, але продавець не хоче цим займатися. Другий варіант – коли експорт товару в Росію заборонено. Останній сценарій найбільш небезпечний, бо вантаж досить легко відстежити, і тоді під вторинні санкції можуть потрапити перевізник та продавець.

«Найбільш ефективним способом «ховати потоки санкційних вантажів» є заявляти товари не під тими кодами ТН ЗЕД, під якими вони насправді проходять. Однак тоді з’являється ризик зіткнутися з проблемами у транзитних регуляторів тих країн, через які виконується перепродаж. Наприклад, можуть виникнути труднощі з митною службою», - говорить гендиректор «АРНЕІС» Ігоря Бурлова.

Найскладніше з купівлею та доставкою товарів, які мають серійні номери або підлягають сервісному обслуговуванню.

«Якщо запчастини мають серійний номер, який входить до міжнародної бази даних, то простежується весь ланцюжок поставок. Ще цікавіше, якщо товар має вбудоване програмне забезпечення, інтегроване до мережі Інтернет. У цьому випадку предмет виходить у Мережу, фіксує своє місце розташування і одразу стає зрозуміло, що він приїхав на підсанкційну територію», - говорить гендиректор «STS Logistics» Кирило Власов.

Читайте також: Санкції за «дружбу» з Путіним: як ЄС може покарати Туреччину – FT

Related video

Нагадаємо, що Зеленський закликав світ до введення нових санкцій проти РФ через загрозу ядерної катастрофи, проте, скоріш за все, чекати на них доведеться до осені, коли відновиться так званий «активний політичний сезон» в ЄС, який зараз перебуває на паузі. 

 

 

Підготував/ла : Олена Середа
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl+Enter або Відправити помилку
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Текст содержит недопустимые символы
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Осталось символов: 2000
Отправить комментарий
Последний Первый Популярный Всего комментариев: 0
Показать больше комментариев
Пожалуйста выберите один или несколько пунктов (до 3 шт.) которые по Вашему мнению определяет этот коментарий.
Пожалуйста выберите один или больше пунктов
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Отмена Отправить жалобу ОК