Сьогодні в рамках Міжнародного авіакосмічного салону Ле Бурже, який проходить в Парижі з 20 по 26 червня, ДП «Антонов» і лізингова компанія ВАТ «Ільюшин Фінанс» підписали контракт на постачання 10 літаків Ан-158.
Про це повідомляє прес-служба уряду.
«Це чимала цифра, особливо враховуючи те, що українські авіакомпанії сьогодні готові купити ще чотири повітряні судна, - зазначив віце-прем'єр Борис Колесников. - Це дозволить працювати над виробництвом цих літаків стабільно».
ВАТ «Ільюшин Фінанс» є стартовим замовником літаків Ан-158. Сума контракту - близько $ 300 мільйонів. Повідомляється, що ця компанія вже сформувала портфель твердих замовлень та опціонів на 150 літаків Ан-148 і Ан-158 для російських і зарубіжних авіакомпаній.
Згідно з укладеним договором сьогодні, 10 літаків Ан-158 будуть побудовані для лізингової компанії в період з 2012 по 2014 роки на «Серійному заводі «Антонов». При цьому ДП «Антонов» надало великий пакет гарантій з експлуатації та післяпродажного обслуговування повітряних суден, зокрема, гарантії надійності, регулярності вильотів, льотно-технічних і ресурсних характеристик.
Борис Колесніков зазначив, що у випадку, якщо завод буде виробляти 25 літаків на рік, то він буде мати перспективне майбутнє. Перший серійний літак Ан-158 буде випущений вже до кінця 2011 року.
Ан-158 - регіональний реактивний літак, призначений для перевезення до 99 пасажирів на відстані до 4000 км. Він розроблений на базі регіонального реактивного літака Ан-148. Зберігши найкращі характеристики свого попередника, Ан-158 зможе виконувати польоти вдень і вночі, в будь-який час року, в простих і складних метеоумовах, при температурах навколишнього повітря від -55 до +45 градусів, на аеродромах, розташованих на висотах від -300 до 3000 м над рівнем моря і на міжнародних трасах.
Ан-158 у порівнянні з Ан-148 має:
- Подовжений на 1,7 м фюзеляж;
- Збільшений до 5 куб.м об'єм багажних полиць;
- Змінену компоновку хвостової частини фюзеляжу;
- Вдосконалену конструкцію крила;
- Скорочені на 9% витрати палива;
- Скорочені на 12% прямі експлуатаційні витрати.
Свій перший політ Ан-158 виконав 28 квітня 2010. У лютому 2011 року Ан-158 отримав сертифікати, видані Міждержавним Авіаційним Комітетом і Державною Адміністрацією України. Серійне виготовлення літака проходить на ДП «Антонов».
У лютому 2011 року АН-158 здійснив 16 польотів в Іран, довівши, що він здатний базуватися на аеродромах, розташованих на висоті 2200 м над рівнем моря.Попереду - випробування в країнах Латинської Америки на аеродромах, розташованих на 4000 м над рівнем моря. Це пов'язано із зацікавленістю країн регіону у використанні АН-158.
Підприємство також розробляє варіант підвищеного комфорту Ан-168.
Плановий обсяг продажів літаків Ан-148/-158/-168 та їх модифікацій комерційного та спеціального призначень становить близько 500 одиниць. До теперішнього часу підписано угоди на поставку 58 таких літаків, ведеться робота з оформлення угод ще на 178 літаків. Основними ринками Ан-148/-158/-168 є Росія, Україна, інші країни СНД, Латинської Америки та Близького Сходу.