З 1 листопада російська мала авіація переходить на повідомний порядок польотів. Тепер не потрібно запитувати схвалення польоту за три дні до зльоту і чекати підтвердження від авіадиспетчерів.З 1 листопада російська мала авіація переходить на повідомний порядок польотів. Тепер не потрібно запитувати схвалення польоту за три дні до зльоту і чекати підтвердження від авіадиспетчерів."Зелене світло" дано приватним літакам в будь-який час. Нові правила повітряного руху кардинально змінюють становище малої авіації в Росії. Якщо раніше пілот мав запросити дозвіл на зліт за 3 дні і чекати підтвердження, то тепер льотчик повідомляє про те, що злітає, про пункт призначення та орієнтовні терміни. Але є одне обмеження - політ не повинен проходити на висоті більше 3000 метрів. Окрім того, літакам класу G, що літають на малих висотах, не знадобиться диспетчерська підтримка, каже радник керівника Федерального агентства повітряного транспорту Сергій Ізвольський. Але на безпеку це не вплине.
"Для того щоб встановити безпеку польотів, Росавіація розробила сайти і call-центри, щоб пілотам надавати аеронавігаційну інформацію, в якій відзначені місця, де можна літати, а де не можна. Більше того, Росавіація проводить роботу по заміні свідоцтв пілотів-любителів на нові зразки для того, щоб провести облік всіх користувачів надлегкої авіації", - розповів Ізвольський.
Це робиться для своєрідної легалізації польотів, підкреслюють у Росавіації. За їхніми даними, зараз пілоти-любителі усвідомлено порушують порядок використання повітряного простору, не повідомляють про свої польоти, перетинають заборонені зони. Нововведення здатні позитивно змінити цю ситуацію, впевнений льотчик-випробувач Магомед Толбоєв.
"Безпека встановлюється законом. Дайте нам дорогу - і все, ми будемо нормально себе поводити. Якщо буде закон, тоді буде порядок", - запевняє Толбоєв.
Однак сертифікати - ще не гарантія безпеки. Для автомобілістів права - звичайна справа, але аварій менше не стає. За порушення правил повітряного руху посилять відповідальність, у Мінтрансі вже розроблено законопроект. Якщо, керуючи літаком, пілот заподіяв шкоду або став винним у смерті людини, то йому загрожує позбавлення волі до 7 років. Позитивно зміни сприйняв голова правління Національної асоціації ділової авіації Леонід Кошелєв. Відкрите небо дозволить розвивати галузь. Окрім того, за такими правилами літає весь світ.
"Можна буде літати на малих літаках, причому не тільки на приватних, але це можуть бути і державні літаки, і корпоративні, і вертольоти. До речі, вони зможуть літати за цими правилами - польоти будуть легшими. Цей сектор може розвиватися і сприяти у нас економічному розвитку й у віддалених регіонах сприяти транспортній доступності. Це придумали не ми, Росія, напевно, остання країна в усьому світі, яка не літає за цими правилами. Ось так літаки літають і в Європі, і в Америці, в Бразилії, у Південній Африці" , - стверджує Кошелєв.
У США 450 тисяч власників приватних літаків і вертольотів, у Росії - всього лише 1 тисяча. Їх напевно стане більше після спрощення правил. Окрім того, послуга "повітряне таксі" може стати популярнішою. Ось тільки зупинка на вимогу, як і раніше неможлива. У правилах вибору місця зльоту і посадки практично нічого не змінюється. Садити літак можна тільки на зареєстрованих майданчиках. А для посадки в аеропортах буде потрібен дозвіл і супровід диспетчера.