23 вересня Реєстр сертифікації на Федеральному залізничному транспорті Росії видав Кременчуцькому сталеливарному заводу припис щодо призупинення дії сертифіката відповідності на рами бічні візків вантажних вагонів.
Припис залишається чинним досі, хоча невідповідності, знайдені російськими контролерами, було ліквідовано під час самої перевірки.
Результатом припинення, яке діє досі, стала неможливість продажу Кременчуцьким сталеливарним заводом своєї продукції вагоноремонтним і вагонобудівним заводам України. А продукція останніх, як правило, направляється на експорт до Росії.
У результаті ситуації, що склалася, паралізовано роботу вагоноремонтних заводів «Укрзалізниці» - Дарницького, Стрийського, Попаснянського, Панютинського, а також Стахановського, Крюківського, Дніпродзержинського вагонобудівних заводів, Криворізького дизельного заводу, Криворізького заводу «Трансмаш».
Різке зменшення випуску вантажних вагонів призвело до того, що багато підприємств почали направляти своїх робітників у неоплачувані відпустки без чіткої дати виходу на роботу. Скільки часу протримається заборона Реєстру сертифікації ніхто передбачити не береться.
За даними російських експертів на початку 2011 року найдешевший вантажний напіввагон російського виробництва коштував близько $72 тис., середня ціна - $75 тис. Вагон українського виробництва продавався на тих же умовах доставки за $68-69 тис. У минулому році Україна експортувала до Росії вагонів на суму близько 1.5 млрд доларів.