Судноверфі в 3 і Севастополі неможливо використовувати для випуску великих цивільних суден через санкції Заходу щодо РФ.
Про це заявив учора президент російської Об'єднаної суднобудівної корпорації Олексій Рахманов, пише газета Ведомости.
"Навіть страховку оформити, щоб корабель дійшов із Криму в Петербург на добудову, це ціла історія. Якщо ми не можемо надати сертифікат походження під назвою "Україна" на кримській верфі, то, по суті, ця продукція є незаконно виробленою", - зазначив він.
Як зазначає Ведомости, ОСК і російське Міністерство промисловості і торгівлі вже кілька місяців вивчають можливості судноремонтних та суднобудівних заводів Криму. Особливо їх увагу привертає "Затока" в місті Керч, де можна споруджувати навіть такі великі судна, як газовози - таких потужностей в Росії немає.
Однак це підприємство, швидше за все, буде займатися будівництвом невеликих цивільних суден і військових кораблів, вважає Рахманів.
Санкції лякають компанії, що експлуатують морські кораблі, вважають опитані виданням експерти. Адже судно, вироблене, відремонтоване або навіть те, яке зайшло в акваторію Криму, можуть не пустять в європейські порти і у нього будуть проблеми з отриманням страховки.
Основним варіантом завантаження кримських верфей може бути держзамовлення, зокрема на ремонт військових кораблів або проведення корпусних робіт з подальшою добудовою на інших підприємствах, вважають російські експерти. Крім того, ці верфі, можливо, будуть будувати офшорну техніку для російських шельфових проектів.
Раніше повідомлялося, що російський лоукостер "Добролет", по якому вдарили санкції ЄС, був змушений припинити всі польоти. Російські експерти вже висловлювали побоювання, що на місці "Доброльота" може опинитися кожна авіакомпанія, яка літає в Крим.!zn