Інститут Споживчих Експертиз провів дослідження на якість бензину А-95. Результати дослідження оприлюднені на сайті експертної організації.
Було відібрано зразки на поодиноких АЗС NPG, NG та двох "діжках", у Києві та Дніпрі.
"Через дуже низьку ціну у них немає нестачі в покупцях, тож їхнім клієнтам буде цікаво дізнатися, що ж вони насправді заливають у баки", - йдеться в повідомленні.
Проби були відправлені до сертифікованої лабораторії, де їх досліджували на відповідність до нормативів профільного ДСТУ 7687:2015 (бензин А-95-Євро5). Зразки були перевірені за основними параметрами – октанове число, вміст сірки та об'ємні частини ароматичних вуглеводнів та бензолу.
Експерти розділили результати, отримані в лабораторії, на зони – зелену, синю та червону.
У першу потрапили мережі, результати яких відповідали нормативам Євро-5, тобто європейське пальне.
Синю – зона Євро 4 (порушення за довоєнними нормативами), але з незначними відхиленнями.
І, нарешті, червона – сюди потрапили мережі, пальне на яких взагалі не відповідало жодним нормативам, і яке взагалі не є бензином, а являє собою певну паливну суміш.
У зеленій зоні лідерів опинилися 6 мереж - WOG, ОККО, KLO, PRIME, AVANTAGE 7, ZOG та ANP.
У синій зони виявилися дискаунтери BVS та NEFTEK. Незначні відхилення від стандарту Євро 5 зафіксовані у SOCAR та BVS за вмістом сірки – 15 та 14 мг/кг відповідно.
У червоній зоні виявилася суцільна "радість" для любителів економії - від безіменних діжок на узбіччі до деяких офіційних мереж.
"Октанове число виявилося набагато нижчим від необхідного – від 92 до 93 одиниць. А це чіткий маркер саморобного палива, виготовленого в кустарних умовах. Але "рекордсмени" просто ввели в ступор експертів – суміш, куплена на АЗС RUR в Кіровоградській області – 78,8 одиниці! Не відстала і "діжка" у Києві – 85,8 одиниці. Прямий наслідок ціни на 10 грн/літр менше від конкурентів", - йдеться в дослідженні.
Зазначається, що це серйозне порушення, оскільки двигуни сучасних автомобілів чітко налаштовані на відповідний рівень октанового числа.
Заправка бензином зі зниженим октаном як мінімум збільшить витрату палива та зменшить потужність двигуна, а як максимум може призвести до тотальної поламки паливної апаратури.
Крім того, при таких захмарних вмістах бензолу, які виявило дослідження, проблеми зі здоров'ям у водіїв та пішоходів практично неминучі. Як і майже однозначна поламка автомобіля, витрата коштів і нервів.