Парламентський комітет з питань фінансів, податкової та митної політики на засіданні 17 червня рекомендував прийняти в другому читанні і в цілому «банківський» проект закону (№4367), прийняття якого є важливою умовою в рамках програми фінансування stand-by Міжнародного валютного фонду (МВФ). Про це повідомляє «Інтерфакс-Україна».
«За результатами сьогоднішнього засідання комітету рекомендували прийняти в другому читанні та в цілому законопроект №4367, який дозволить поліпшити якість виконання НБУ своїх функцій у сфері банківського регулювання; збільшити прозорість банківської системи і привести законодавство України до стандартів ЄС щодо організації корпоративного управління та системи ризик-менеджменту», - написав глава комітету Данило Гетманцев.
Як повідомив екс-проектний менеджер з комунікацій НБУ Іван Пальчевський, законопроектом пропонується розширити склад правління Нацбанку з 6 до 7 осіб, додавши туди члена правління, який буде відповідати за небанківські фінустанови.
У той же час Пальчевський зазначив, що правки про обмеження функцій Ради НБУ і про скасування посади першого заступника голови правління НБУ були відхилені.
Нагадаємо, що парламентський комітет Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики на чолі з Данилом Гетманцевим 12 листопада зареєстрував «банківський» законопроект (№4367).
Основна мета законопроекту - вдосконалення корпоративного управління в банках, зокрема посилення відповідальності ради та правління банку, системи внутрішнього контролю та управління ризиками. Зазначалося, що законопроект впроваджує нову структуру капіталу (включаючи буфери капіталу), яка посилить здатність банку поглинати збитки, а також додаткові вимоги до членів ради і правління банку.
Нацбанку буде надано право встановлювати банкам індивідуальний розмір економічних нормативів в залежності від ризикованості діяльності та право вимагати зміни персонального складу ради або правління банку, якщо поточний склад цих органів не здатний забезпечувати ефективне управління і контроль за діяльністю фінустанови.
Законопроект також уточнює окремі норми банківського законодавства, зокрема щодо консолідованого нагляду за банківськими групами, ліцензування банків, погодження набуття істотної участі в банках і вимог до їх структур власності.
Україна в рамках 18-місячної програми фінансування stand by на SDR3,6 млрд ($5 млрд) взяла на себе зобов'язання внести зміни в закон про банківську діяльність, підготовлений спільно з МВФ і Світовим банком. Так, до кінця листопада 2020 року Україна планувала ввести вимоги для усунення прогалин у відношенні надійних практик корпоративного управління в контексті рекомендацій Базельського Комітету 2015 по корпоративному управлінню для банків.
Крім цього, передбачалося створення умов для надання НБУ правових повноважень з калібрування вимог до капіталу і ліквідності на основі профілю ризику банку, а також посилення вимог до ліцензування та вимог до акціонерів банків.
Раніше, президент Зеленський заявив, що Україна обов'язково зробить те, що пообіцяла, і може отримати транш від МВФ восени. Але при цьому він зазначив, що в разі його відсутності глобальної проблеми не буде.