Для отримання сертифікатів Euro.1 під час вивезення металобрухту в ЄС компанії-експортери використовують недостовірні дані, передає «Телеграф». ЗМІ наводить інцидент із зазначенням однієї з компаній-експортерів металобрухту неіснуючої адреси у місті Кам'янське, де нібито розташований склад.
Як постачальника металобрухту в документах вказують підприємство в Краматорську, що належить громадянину Росії, з лютого 2022 року не подає податкової звітності і перебуває у простої. До того ж реальні поставки металобрухту, згідно з базою податкових накладних, у кілька разів менші за обсяги, що фігурують у базі Держмитслужби.
За даними «Телеграфа», Державна митна служба протягом березня провела закриту внутрішню перевірку митниць Волині, Рівного та Львова. Деякі партії металобрухту на кордоні зупиняли. Але в результаті це призвело до подвоєння суми хабарів для митників з 50 до 100 доларів за кожну тонну брухту, що експортується.
Держмитслужба відмовилася пояснити видачу сертифікатів на сумнівних підставах, оскільки «відповідно до статті 37 Митного кодексу України інформація та документи про походження металобрухту, подані суб'єктами господарювання для видачі сертифікатів із перевезення (походження) товару EUR.1, є конфіденційними».
Як раніше повідомляли ЗМІ, українські експортери металобрухту чорних металів у березні 2023 року, за попередніми даними, вивезли до країн Євросоюзу близько 16,4 тисячі тонн сировини, що на 8% більше у порівнянні з попереднім місяцем. Таким чином, експортери ще раз оновили історичний максимум на цьому експортному напрямі, який було зафіксовано у лютому поточного року.