Луганська облдержадміністрація шукає нового власника для зупиненого Лисичанського НПЗ (ПрАТ "ЛИНІК"), яким володіє ТНК-ВР. Як відомо, завод забезпечує 10% ВВП Луганської області, а його "заморозка" може обійтися бюджету і економіці країни збитком у майже $ 1 млрд.
"Проблеми "Лінік" обласна влада вирішує не тільки на регіональному, а й на державному рівні. З цього приводу я зустрічався не тільки з власниками підприємств, але і з президентом України і прем'єр-міністром ... Результатом цих зустрічей стало прийняття рішення про пошук нового власника", - йдеться в звіті за результатами зустрічі керівництва області з трудовим колективом підприємства, розміщеному на веб-порталі ОДА.
"Ми обговорювали це питання з главою держави, і я навіть пропонував вкласти інвестиції в завод великим підприємцям. Тепер потрібно якомога оперативніше провести процеси аудиту та передачі підприємства новому інвестору, щоб було якомога менше наслідків від зупинки "ЛІНІКу". Це загальна позиція і обласної влади, і прем'єр-міністра України Миколи Азарова, і міністра енергетики та вугільної промисловості України Юрія Бойка", - цитує слова Пристюка прес-слубжа Луганської ОДА.
В уряду немає бачення подальшої долі нафтопереробки в Україні, - директор ТНК-ВР
Пристюк підкреслив, що головним завданням на сьогоднішній день є зберегти майновий комплекс НПЗ.
"На сьогодні для нас з вами головне - зберегти майновий комплекс підприємства, щоб новий власник зміг максимально реалізувати економічний потенціал заводу, а отримані прибутки направити на забезпечення гідних трудових умов своїм працівникам", - сказав він.
Нагадаємо, в березні поточного року ТНК-ВР зупинила Лисичанський НПЗ, заявивши про збитковість переробки нафти.
На думку експертів та учасників ринку, неконкурентоспроможність "Лінік" викликана як об'єктивними, так і суб'єктивними факторами. Серед перших - несприятлива ситуація в нафтопереробному секторі по всьому світу, викликана спекулятивної дорожнечею нафти і низькою вартістю нафтопродуктів через погану економічну ситуацію в Європі і США. У зв'язку з цим багато НПЗ за підсумками останніх років фіксують збитки, не менше 150 НПЗ після кризи були змушені закритися або перепрофілюватися в нафтобази.
Варто зазначити, що останнім часом Лисичанський НПЗ практично не працював на український ринок. Всі обсяги нафтопродуктів йшли назад до Росії. Однак і ця так звана толінгова система стала невигідною після чергового підвищення Росією мита на експорт нафти. !zn
Читайте також:
Хто платить за «дешевий» бензин?
ТНК-ВР прогнозує подорожчання бензину в зв'язку з закриттям Лисичанського НПЗ
Ціни на паливо змусили українців у 2011 році істотно знизити його споживання
Нова ініціатива Бойка з пільг на нафту обернеться втратою 1,3 млрд грн