Посилено контроль за продажем побутової техніки

Поділитися
Посилено контроль за продажем побутової техніки © Классы энергоэффективности от А до G
В Україні не можна буде продавати велику побутову техніку без маркування, що вказує на один із семи рівнів енергоефективності від А до G.

Держспоживінспекція України з 1 липня 2014 року почне здійснювати державний ринковий контроль за відповідністю енергетичного побутового електрообладнання, а також побутових холодильників і пральних машин Технічним регламентам енергетичного маркування, розробленим Україною на основі відповідних директив ЄС.

Це передбачено планом заходів із застосування відповідних Технічних регламентів, затверджених постановою уряду України №702 від 7 серпня і оприлюднених на сайті Кабінету міністрів у понеділок, пише "Коммерсантъ-Україна".

Згідно з документом, маркування наноситься на холодильники обсягом зберігання від 10 л до 1,5 тис. л, які живляться від електромережі або акумуляторних батарей, а також на пральні машини. Маркуванню не підлягають товари, що були у вжитку, а також транспортні засоби для пасажирських і вантажних перевезень.

Забезпечити застосування технічних регламентів уряд доручив Державному агентству з енергоефективності та енергозбереження. Здійснення контролю почнеться з 1 липня 2014 року.

Документами передбачено, що до цього часу Держспоживінспекція має сприяти добровільному застосуванню положень цих регламентів, та спільно з Мінекономрозвитку застосовувати заходи з підготовки підприємств до їхнього застосування.

Передбачено сім класів енергоефективності, які позначаються латинськими літерами від А до G. Кожному класу привласнюється колір етикетки від темно-зеленого (високий клас енергоефективності) до червоного (низький клас).

Постачальник повинен буде зберігати технічну енергетичну документацію протягом п'яти років з дня випуску товару.

Від запровадження контролю постраждають компанії, які виробляють товари у нижньому ціновому сегменті. "Маркування передбачає використання більш високотехнологічного обладнання, що веде до подорожчання товару",- зазначає співрозмовник. Постраждають також компанії, які не маркували свій товар, додає співрозмовник. "Більшість вендорів з моменту введення маркування почали ввезення товару згідно з нормами України",- зазначає джерело в іншій компанії. Співрозмовник каже, що не маркували товар дрібні виробники і несумлінні компанії.

Введення маркування, швидше за все, важливіше для учасників ринку, ніж для споживачів. "Сумлінне виконання норм позначається на конкурентоспроможності компанії. Але в Україні споживач не дивиться на маркування",- каже топ-менеджер. Учасники ринку говорять, що в ЄС споживач у першу чергу дивиться на енергоефективність через високі тарифи на електроенергію, тоді як в Україні тарифи набагато нижчі, і головною для споживача є ціна, зазначає співрозмовник. !zn

Читайте також:

Українці найчастіше купують в інтернеті одяг, дрібну побутову техніку та мобільні телефони

Білорусь вводить держмонополію на імпорт споживчих товарів

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі