Порти анексованого Криму у 2018 році вперше зазнали збитків через санкції проти Російської Федерації, повідомили в Міністерстві тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб. Загальна сума збитків становить 760 млн російських рублів.
"Аналіз наявної в розпорядженні МТОТ інформації свідчить про те, що у 2018 році доходи "Адміністрації морських портів Чорного моря" становлять лише 359,6 млн. рублів, однак витрати сягнули 1,1 млрд російських рублів. Тобто підприємство вперше за період з 2015 по 2018 роки стало неприбутковим, а його збитки у 2018 році склали більш, ніж 760 млн рублів", - йдеться у повідомленні.
Зазначено, що в 2015, 2016 та 2017 роках прибуток "Адміністрації морських портів Чорного моря" становив від 32 мільйонів до 153 мільйонів рублів.
У МінТОТ зауважили, що до "Адміністрації морських портів Чорного моря" входять не лише порти Євпаторії, Керчі, Севастополя, Феодосії та Ялти, що в анексованому Криму, а й порти Краснодарського краю зокрема ті, що знаходяться у містах Новоросійськ, Сочі, Туапсе, Тамань, Геленджик та Анапа
"Збитковість "Адміністрації морських портів Чорного моря", є одним із головних результатів комплексної, скоординованої санкційної політики ЄС, США та України", - додали в МінТОТ.
21 грудня Євросоюз офіційно продовжив санкції проти Росії, введені в 2014 році за анексію Криму. Рішення про введення санкцій було прийнято одноголосно. Вони діятимуть до 31 липня 2019 року.
Економічні санкції включають:
- обмеження доступу на первинний і вторинний ринок капіталу ЄС для п'яти російських фінансових установ з мажоритарною часткою держави в статутному капіталі та їх дочірніх підрозділів, у яких ці організації мають мажоритарну частку і які засновані за межами ЄС, а також для трьох великих російських енергетичних компаній і трьох оборонних компаній;
- експортну та імпортну заборона на торгівлю зброєю;
- введення заборони на експорт до Росії товарів подвійного призначення для військових потреб або для російської армії;
- обмеження доступу Росії до окремих, що мають стратегічне значення, технологій і послуг, які можуть використовуватися для розробки і видобутку нафти.