Підвищення акцизу на пальне: які категорії споживачів уникають високих цін, що сплачують інші

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Скраплений газ як пальне споживають 90% комерційних або приватних споживачів, однак час для податкових канікул минув.

Якщо в європейських країнах ціни на пальне регулюють залежно від національних потреб, то і в Україні підвищення акцизів має враховувати й можливості населення, й потреби бюджету. Про це пише у статті для ZN.UA директор ВАТ «Консалтингова група А-95» Сергій Куюн «Якою буде ціна на пальне, якщо акциз зросте вдвічі?».

«У нашому випадку насамперед необхідно прагнути справедливості в оподаткуванні, коли не буде прірви між споживачами різних моторних палив. Сьогодні найбільше акцизу чомусь платять покупці бензину — вчетверо більше за споживачів автогазу та у півтора разу більше, ніж споживачі дизелю», - відзначає автор.

Нові ставки мають стати результатом пошуку балансу між згаданою справедливістю, потребами держави у грошах і впливом на економіку. Як відправну точку для розрахунків візьмемо 1,5 млрд грн — саме така щомісячна сума додаткових надходжень акцизу потраплятиме до бюджету у разі запровадження з другого півріччя 2024-го запропонованих Мінфіном акцизів: бензин — 242,6 євро, ДП — 177,6, автогаз — 55,6 євро/1000 л.

  • Дизель: з погляду калорійності, він близький до бензину, але ДП переважно споживає комерційний і промисловий сектор, тому підвищення цін на нього найбільше тиснутиме на споживчі ціни. Зауважимо, що акцизи на дизель у країнах ЄС у середньому на 30% нижчі за «бензинові». У своїх розрахунках ми зупинилися на ставці 165 євро.
  • Бензин: пальне з найбільшим податковим навантаженням, а отже, має найменший потенціал для збільшення, але для руху уперед розглянемо варіант підняття з 213,5 до 225 євро.
  • Скраплений газ: як і бензин, споживається на 90% комерційним або приватним автотранспортом. Понад 15 років LPG мав податкову акцизну пільгу, яка відіграла свою роль і вивела Україну у світові лідери споживання автогазу на транспорті. На цьому «соціальному» пальному не їздять хіба що «гєлікі». Це призвело до перетворення нас на імпортера цього продукту, що додатково зміцнилося після 24 лютого 2022-го. Є всі підстави вважати, що відсоток російського пального в імпортних обсягах LPG на сьогодні найбільший, завдяки переважно нашим польським «партнерам», які є найбільшими імпортерами російського автогазу у світі. Відповідно, підсилено стимулювати це й надалі абсолютно недоцільно та шкідливо. Час для податкових канікул минув. Але й ховати цей сегмент не можна.

Нагадаємо, після завершення опалювального сезону українці, які не можуть самостійно оплачувати комунальні послуги, мають отримати житлову субсидію.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі