"Найбільший сектор корупції – це державні підприємства, які десятиліттями використовуються для корупційних схем. Сьогодні у нас досить складне законодавство, яке не дозволяє публічно і прозоро залучати якісні інвестиції в державні підприємства", – сказав перед голосуванням прем'єр-міністр Володимир Гройсман.
До другого читання до законопроекту надійшло 733 поправки, 501 була врахована комітетом.
Закон встановлює спрощену класифікацію об'єктів приватизації на об'єкти малої і великої приватизації; вимоги до покупки об'єктів приватизації та обмеження щодо їх участі у приватизації; відповідальність за недостовірність, неповноту представлених документів; розширено коло об'єктів, які можуть підлягати приватизації.
Новий закон також чітко встановлює 11 місяців на процедуру приватизації для об'єктів великої приватизації та 5 місяців для малої. Якщо вартість активів підприємства за останній рік перевищила 250 млн гривень, то це великий об'єкт приватизації, який буде продаватися з залученням радника, все менше - це мала приватизація, яка буде проходити виключно на електронних платформах.
Документ встановлює чіткий порядок приватизації; вимоги до формування і затвердження переліків об'єктів, що підлягають приватизації; порядок прийняття рішення про приватизацію.
Ініціювати приватизацію об'єктів зможуть державні органи приватизації, уповноважені органи управління, інші суб'єкти управління об'єктами державної власності або покупці.
Нагадаємо, 9 листопада Верховна Рада прийняла за основу урядовий законопроект "Про приватизацію державного майна" – нову редакцію закону про приватизацію, яка полегшує продаж неліквідних об'єктів, описує умови залучення радників з приватизації і є однією з умов продовження співпраці з Міжнародним валютним фондом (МВФ). Закон повинен замінити сім діючих в сфері приватизації законів.