Найголовніша проблема «великого будівництва «Укрзалізниці» полягає в тому, що вже зараз зрозуміло, хто і скільки отримає від цього пирога. Жодної конкуренції тут не буде. «Укрзалізниця» зробить усе від неї залежне, аби «Метінвест» позмагався за перемогу з «Метінвестом», Коломойський із Коломойським, а Пінчук із Пінчуком. Про це пише Володимир Даценко, експерт «Ліги Антитрасту» у своєму тексті для ZN.UA - «Все про «велике будівництво «Укрзалізниці».
Більшість торгів «Укрзалізниці» вже традиційно розігрують дилери одного виробника і навіть не намагаються імітувати змагання за контракт. Тендери лише легітимізують процес.
Довірити «Укрзалізниці» з її поточним станом розподілити 200 млрд грн між учасниками, які не звикли між собою конкурувати, і очікувати, що ці кошти буде витрачено ефективно, не варто. УЗ діятиме у своїй звичній манері: або прописуватиме тендер під потрібного постачальника і заздалегідь домовлену ціну, або навмисне зриватиме закупівлю, якщо не вдається протягнути ці умови.
Саме це відбувається з першим великим тендером на постачання електропоїздів. У ньому Siemens намагається вибороти право бодай позмагатися за контракт із наперед визначеним переможцем. Саме так відбулося із закупівлею 100 пасажирських вагонів, коли «Укрзалізниця» передумала проводити відкриті торги і віддала контракт напряму.
З іншими матеріалами Володимира Даценко можна ознайомитися за посиланням.