Українці, які не мають коштів, щоб самостійно сплачувати комунальні послуги, можуть подати заяву на призначення житлової субсидії. У Міністерстві соціальної політики розповіли, як подати заяву на її призначення, та яку інформацію потрібно надати.
Там нагадали, що зараз діє спрощений механізм звернення за житловою субсидією, без збирання довідок і витрачання часу на заповнення декларації. Заявник може подати спрощене звернення, а заяву і декларацію оформить Пенсійний фонд України на підставі інформації, яка наявна з офіційних реєстрах.
Подати спрощене звернення для призначення субсидії (або заяву та декларацію , якщо ви вирішили подати повний пакет документів) можна:
- поштою або особисто в одному з сервісних центрів Пенсійного фонду України (ПФУ);
- через портал електронних послуг (обрати опцію «Заява на житлову субсидію чи пільгу») або мобільний додаток ПФУ;
- через портал «Дія» (ввівши у пошуку «Заява на субсидію»);
- у центрах надання адміністративних послуг;
- через уповноважених осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради.
Для заповнення заяви треба мати кваліфікований електронний підпис (КЕП). Отримати КЕП можна в будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів
Яку інформацію потрібно надати для призначення субсидії
- Відомості про членів родини, котрі проживають у приміщенні;
- адреса проживання, за якою мають нараховувати субсидію;
- тип субсидії (житлово-комунальні послуги чи тверде паливо);
- реквізити рахунку у форматі ІВАN, на який мають зараховуватись субсидії у разі призначення.
Під час заповнення заяви виберіть зручний спосіб комунікації: телефон, електронна пошта; засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг; електронним повідомленням через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України та /або мобільний додаток Пенсійного фонду України.
Про рішення вам повідомлять обраним в заяві способом.
Спрощеним механізмом варто користуватися тим, хто претендує на субсидію за загальною логікою її надання. Якщо ж є якісь особливі обставини, що мають враховуватися при наданні субсидії, то варто звернутися з повним пакетом документів: заява, декларація та підтвердні документи окремих обставин життя, на які, згідно законодавства, може зважати Пенсійний фонд при прийнятті рішення.
У разі відмови у субсидії, особа має 14 днів, щоб доповнити або виправити дані з офіційних джерел інформації, якщо знайшли помилку у власних документах. Після перевірки оновлених документів Пенсійний фонд може призначити субсидію.
Про нове рішення повідомлять додатково.
Нагадаємо, чи можуть змусити повернути субсидію. Бувають випадки, коли субсидію можна втратити, або її розмір буде суттєво скорочений.