Поліція Швеції продовжує зʼясовувати обставини інциденту з обривом підводних кабелів у Балтійському морі. Припускають, що це диверсія - щоб перерізати кабелі екіпаж китайського балкера Yi Peng 3 навмисно тягнув якір 100 миль. Наразі судно перебуває в міжнародних водах під наглядом військових кораблів НАТО, пише The Wall Street Journal з посиланням на джерела.
За даними слідчих, китайське судно 15 листопада вийшло з російського порту Усть-Луга. Упродовж маршруту його якір перерізав два кабелі зв’язку: спершу між Швецією та Литвою, а згодом між Німеччиною та Фінляндією. Транспондер, який фіксує рух судна, вимкнувся під час інциденту, після чого балкер продовжив рух зигзагами.
Слідчі вважають, що капітан судна, громадянин Китаю, міг діяти за вказівкою російських спецслужб. Російський моряк, який входить до екіпажу, поки що не був допитаний. Власник судна, китайська компанія Ningbo Yipeng Shipping, співпрацює зі слідством, але утримується від коментарів.
Європейські розвідслужби виключають причетність китайського уряду до диверсії, але припускають, що за атакою стоїть російська сторона.
Балкер наразі охороняють військові кораблі Данії, Німеччини та Швеції, але згідно з міжнародним морським правом, вони не можуть змусити його зайти до порту НАТО. Тривають переговори з власником судна щодо отримання доступу до екіпажу та його допиту.
Судно Yi Peng 3 до 2024 року працювало виключно в китайських водах, однак пізніше змінило маршрут і почало перевозити російські вантажі, включно з вугіллям і добривами. Це підвищило увагу до його ролі у транспортних ланцюгах, пов’язаних із російським експортом.