Нові графіки графіки відключень електроенергії, які були запроваджені ДТЕК 9 грудня, дають змогу подавати світло в Києві вдвічі менше, ніж за старих графіків. А щоб кияни могли самостійно визначати, чому немає електроенергії, в ДТЕК роз'яснили, які три кроки треба зробити, щоб дізнатися причину відсутності світла.
«Щоб дізнатися, чому у вас вдома немає світла й, за необхідності, зробити аварійну заявку, потрібно виконати три кроки», — пояснили у ДТЕК.
- Перевірити на сайті, чи є на поточний момент за вашою адресою вже зареєстровані аварійні, стабілізаційні або екстрені відключення.
- Якщо відключень нема, зверніться до свого ОСББ, ЖБК чи УК, щоб вони перевірили внутрішньобудинкові мережі.
- Якщо з внутрішньобудинковими мережами все в порядку, ОСББ, ЖБК чи УК мають звернутися до ДТЕК із заявкою. Енергетики все перевірять та відремонтують.
Насправді, виконання даної інструкції не є особливо ефективним. Як можна побачити з оновлених графіків, в них додано від 9 до 12 годин, коли світло "можливо відключать".
І те, що, в указані години його будуть скоріш виключати, кияни отримали змогу переконатися вже 10 грудня. Тобто, фактично, в суботу мешканці Києва почали отримувати світло лише 4-6 годин на добу. Більша половина цього часу припала на нічні години або пізно ввечері. Вдень 10 грудня світло подавалося не більше 2 годин.
Нагадаємо, ДТЕК "Київські електромережі" у п’ятницю, 9 грудня, запровадили оновлені графіки стабілізаційних відключень електрики в столиці України, у яких "врахували поточну складну ситуацію в нашій енергетичній системі після останніх масованих ударів з боку російських окупантів".
Тепер у таблицях з періодами обмеження споживання електроенергії використовуються три кольори:
- білий позначає час, у який ДТЕК гарантує наявність світла;
- темно-сірий означає те, що в цей період світло точно буде вимикатися з метою збалансування енергосистеми;
- світло-сірий позначає періоди, у які електроенергія може відключатися в разі збільшення дисбалансу в енергетичній системі. У такі години компанія просить людей зменшувати своє споживання електрики й не користуватися ліфтами.
Протягом кількох наступних днів представлений графік працюватиме в тестовому режимі. ДТЕК наголосила на важливості зворотного зв'язку від українців, щоб якнайшвидше зробити нову систему зручною для користувачів.