Після останнього візиту в Пекін президента РФ Владіміра Путіна почалося скорочення імпорту російської нафти до Китаю. Імпорт і до того почав скорочуватися, але після візиту в травні процес прискорився. Про це пише The Moscow Times з посиланням на китайську митну статистику.
Зазначається, що російські нафтові компанії зіткнулися з різким зменшенням попиту на свою продукцію в боку Китаю. За підсумками липня поставки нафти з Росії до Китаю впали на 7,4% рік до року, а їх сумарний обсяг – 1,76 млн барелів на добу – став найнижчим щонайменше з кінця 2023 року. За чотири місяці поставки нафти до Китаю впали на 30%, а з початку року – на 22% (у грудні це було 2,25 млн. барелів на добу).
Російську нафту китайські НПЗ замінили барелями з Близького Сходу: поставки із Саудівської Аравії в липні зросли на 13% рік до року, до 1,51 млн барелів на день. Крім того, на 61%, до 1,46 млн барелів на добу, злетів імпорт із Малайзії, яка є головним хабом із транзиту нафти з підсанкційних країн – Ірану та Венесуели.
Однак Китай залишається найбільшим покупцем російської нафти, забираючи 43% усіх барелів, які нафтовики вивозять за кордон, зазначають експерти CREA. З усіх товарів, що Росія постачає до Китаю, на нафту припадає майже дві третини, а на сировину понад 90%.
Просідання китайського попиту зменшила доходи економіки: у липні вони опустилися до річного мінімуму в 656 млн євро на день, згідно з оцінками CREA. Доходи від експорту нафти просіли на 5% щодо червня, до 219 млн євро на день, а фізичні обсяги поставок зменшилися на 9%.
Сукупний імпорт нафти Китаєм у липні став найнижчим із вересня 2022 року.