Голова Державної митної служби (ДМС) вважає, що сканерів і ваг на пунктах пропуску треба більше, але важливіше організація роботи. Однак у цьому році зосередяться на покупку і ремонт ваг. Про це він розповів в інтерв'ю для DT.UA.
"Звичайно, сканерів і ваг потрібно більше, але ще важливіша організація роботи. На більшості пунктів пропуску панує безлад. Звичайна людина не може збагнути, що там відбувається. Стоять люди, машини, митники, прикордонники, брокери… Це заважає контролювати процес і сприяє всіляким ухилянням: проїзд повз усіх, отримання коштів за пропуск поза чергою... І ваги, звичайно, дуже важливі. Це те, на чому ми концентруватимемося цього року, щоб забезпечити всі пункти працюючими ваговими комплексами. Бо в нас багато таких комплексів є де-юре, але їх немає де-факто: не працюють, зламані або працюють так, що ними можна нехтувати", - сказав він.
"Сканери - дуже важлива річ. Це складний пристрій, що вимагає вміння від персоналу і розуміння того, які вантажі ми випускаємо на сканер. Це питання ризик-орієнтованого підходу. Ми не можемо всі вантажі відкрити, перевірити, зважити, відсканувати. По-перше, це дуже дорого. А по друге, це нереалістично з точки зору часу. Будуть не пробки, а взагалі кордон стане. Але сканер працює, він знаходить щось кожного дня. І для нас це дуже ефективний інструмент. Сканування хури займає 7–15 хвилин... Тож сканерів треба більше. На жаль, на цей рік у нас не заплановано придбати нові сканери, це дорого. Але сподіваємося відремонтувати додатково хоча б пару мобільних, які раніше подарував Євросоюз і які було доведено, можливо, й свідомо, до неробочого стану. Акцент цього року - ваги. Також ми запускаємо пілот по інтегрованій системі відеонагляду на пункті Доманове", - добавив він.
Повне інтерв'ю, яке підготував Сергій Следзь, читайте в DT.UA - "Глава ГТС Максим Нефьодов: "Митниця - це калькулятор. Він повинен вважати чесно. Якщо він вважає нечесно, це називається контрабандою".