"Навішені" на НБУ додаткові функції перетворюють його в аналог міністерства у справах банків - експерт

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Шаров порівняв НБУ з Банком Англії © Нацбанк України / Flickr
Нацбанк "проґавив" час для відокремлення банківського нагляду в окрему незалежну структуру з перспективою перетворення його на фінансового мега-регулятора.

Нагляд за діяльністю фінансово-банківських інститутів є випадком "навішування" на центральний банк додаткових функцій, які перетворюють його в аналог міністерства у справах банків.

Про це пише у своїй статті для DT.UA доктор економічних наук Олександр Шаров.

За його словами, прикладом для вивчання такого досвіду може служити Банк Англії. Спочатку він впливав на комерційні банки лише з точки зору морального (етичного) впливу, але згодом довелося перейти безпосередньо до нагляду за виконанням ними встановлених правил.

"У зв'язку з диверсифікацією фінансових операцій та взаємним переплетінням банківських, фондових та страхових операцій на початку нового тисячоріччя в Британії було створено Адміністрацію фінансових послуг (Financial Services Authority - FSA), до відповідальності якої перейшов і банківський нагляд. Але вже у 2012-му прийшло розчарування в його ефективності і банківський нагляд повернули до спеціально створеної структури Банку Англії – Орган пруденційного регулювання (Prudential Regulation Authority - PRA), який очолюється одним з заступників Голови Банку Англії", - йдеться у статті.

На думку Шарова, Нацбанк "проґавив" час для відокремлення банківського нагляду в окрему незалежну структуру з перспективою перетворення його на фінансового мега-регулятора і натепер кращим варіантом є зосередження на вдосконалені власного механізму банківського нагляду у відповідності зі стандартами Базельського комітету, маючи на увазі у якості стратегічних завдань 1) технічну готовність до участі в Європейському Єдиному механізмі нагляду (як частині "домашнього завдання" з євроінтеграції та 2) готовність взяти на себе функції лідера в системі єдиного фінансового нагляду (чому повинна сприяти більша активність Нацбанку в Раді фінансової стабільності).

Нагадаємо, на думку Шарова, відповідальність за здійснення валютно-курсової політики повинна плавно перейти до уряду, який має для цього свої важелі впливу: податкові, митні, ліцензійні тощо.

Детальніше про реформування НБУ читайте в статті Олександра Шарова "Національний банк України: час справжніх реформ" у свіжому випуску тижневика "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі