З початку війни зростання цін в Україні склало 15-20%, а наступна зміна цін в Україні прогнозується найближчими місяцями. Про це заявила гендиректор торгової оптової компанії "Метро Україна" Олена Вдовіченко в інтерв'ю "НВ".
"З початком бойових дій ми бачимо зростання цін на 15-20%. Є групи товарів, які подорожчали майже вдвічі, наприклад, гречка. Наступну зміну цін прогнозуємо найближчими місяцями", - повідомила вона.
В основному зростання цін пов'язане з подорожчанням логістичних витрат, вартістю сировини та проблемами з виробництвом.
"Зараз багато міжнародних компаній, у яких виробництво знаходиться на території України, з різних причин не змогли відновитися і намагаються ввозити товар з інших країн Європи. Національні постачальники також мають труднощі: з одного боку, є прив'язка до імпортних складових (наприклад, упаковка або інгредієнти) ), з іншого, ми вже зараз бачимо, що цьогорічний урожай значно скоротиться і можуть виникнути проблеми з сировиною в деяких групах товарів", - пояснила Вдовиченко.
Крім того, ситуація зі зростанням курсу валюти вплине на собівартість продукції, хоча, за словами гендиректора "Метро Україна", рішення НБУ не стало несподіванкою.
"Рішення НБУ було прогнозованим і, на нашу думку, приймалося через негативні зміни в макроекономічній ситуації та відповідно до очікувань щодо найближчих місяців", - розповіла вона.
При цьому в перші місяці війни стрімко зростав середній чек через панічні закупівлі суспільства. Надалі тренд скоротився, як змінилася і поведінка покупців.
"Вони перейшли від закупівлі практично всього на користь більш зваженого підходу покупки тільки за необхідності і намагаються заплатити за той же товар якнайменше. Середній чек збільшився порівняно з довоєнним часом, проте зростання зумовлене скоріше подорожчанням товарів, ніж розширенням споживчого кошика", - розповіла Вдовиченко.
Нагадаємо, компанія Metro Cash&Carry – найбільша керуюча компанія міжнародного бізнес-формату cash & carry (дрібноптова торгівля) торгового холдингу МЕТРО ГРУП.
Після вторгнення Росії до України компанія залишилася працювати на російському ринку.