Орієнтація митних органів в першу чергу на наповнення держбюджету є шкідливою для державної зовнішньоторговельної політики. Про це заявив співголова комітету з питань митної політики Американської торговельної палати в Україні, керівник практики регулювання та митної торгівлі компанії E&Y Ігор Даньков.
"Фіскальна функція сама по собі не повинна бути головною для митних органів, так як у них багато інших митних функцій. Митниця повинна застосовувати механізми тарифного регулювання та проводити митні платежі у відповідності з чинним законодавством. Але чи не найважливішим є зміщення акцентів у держполітики c орієнтації, насамперед, на наповнення держбюджету", - констатував експерт.
При цьому Ігор Даньков також зазначив, що прийняття нового Митного кодексу стало прогресом "в порівнянні з тим, що було". Також експерт наголосив на необхідності підвищення рівня імплементації документа, а також підготовку до його доопрацювання після підписання Угоди про асоціацію.
Керівник секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський зазначив, що з прийняттям Митного кодексу скарг підприємців стало менше, одночасно іноді виникають нюанси з визначенням митної вартості.
Зі свого боку міністр доходів і зборів Олександр Клименко зазначив, що українське митне законодавство більш ліберальне в частині визначення митної вартості, ніж європейське. "Наш Митний кодекс - більш лояльний, ніж правила ЄС", - зазначив чиновник.
У свою чергу генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко констатував, що коли суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності ввозять в Україну автомобілі за прямими контрактами, а не із застосуванням офшорів або інших оптимізаційних схем, "проблем з розмитненням немає". !zn
Читайте також:
Україна узгодила з ЄС всі митні питання для підписання Угоди про асоціацію, - Клименко
Міндоходів хоче ввести 3%-ний податок з інвестицій понад 1 млн грн