Найбільший у світі виробник літію хоче підтримки, щоб зруйнувати монополію Китаю

Поділитися
Найбільший у світі виробник літію хоче підтримки, щоб зруйнувати монополію Китаю Ілюстрація © Getty Images
Китай перероблює більше половини літію у світі.

Найбільший у світі виробник літію Albemarle закликав уряди втрутитися, щоб послабити китайське домінування на ринку мінералів, які використовуються для виробництва електромобілів.

Зокрема американська група хоче отримати більше допомоги після обвалу цін на ринку літію, ключового компонента акумуляторів, що використовуються в електричних і гібридних транспортних засобах з можливістю підзарядки, пише The Financial Times.

"Якщо ми збираємося будувати західні ланцюги поставок для електромобілів, то діяти потрібно вже зараз", - сказав виконавчий директор Кент Мастерс.

Різке падіння ціни на літій ускладнило конкуренцію західних груп з китайськими компаніями через їхню дешевшу собівартість, що змусило компанію Albemarle з Північної Кароліни скоротити плани розширення.

Із початку 2023 року ціна впала більш ніж на 80% до менш ніж 12 000 доларів за тонну через глобальне уповільнення продажів електромобілів і хвилю нових поставок мінералу.

Albemarle оголосила про плани зі скорочення витрат в цьому році, які передбачають консервацію виробничої лінії і зупинку розширення на своєму заводі з виробництва гідроксиду літію в Кемертоні в Австралії.

Китай переробляє 65% світового обсягу літію. Азійська країна має перевагу завдяки дешевшим витратам на будівництво, субсидіям і технічним ноу-хау.

Проблеми Albemarle, яка намагається знайти робітників з необхідними навичками для управління складним виробництвом на заводі в Кемертоні, можуть підштовхнути західних урядовців до активних дій.

Зокрема міністерка ресурсів Австралії Мадлен Кінг пообіцяла прискорити заплановані податкові стимули для переробки критично важливих мінералів.

Також Albemarle побудувала свою стратегію на сподіваннях, що автовиробники платитимуть надбавку за літій, яка забезпечить податкові пільги на їхні транспортні засоби.

Автовиробники отримують податкову знижку в розмірі 3 750 доларів на електромобілі, вироблені в Північній Америці, якщо матеріали, вміст яких в акумуляторі перевищує певний рівень, є вітчизняного виробництва або надходять від обраних торговельних партнерів чи переробляються.

Мало бути багатою на ресурси країною, потрібно ще й технології їхнього видобутку та переробки мати. На прикладі літію вчений Володимир Хаустов у статті «Український літій: які перспективи?» пояснює, як через технологічну відсталість ми не використовуємо навіть уже наявних можливостей.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі