"Держава не несе відповідальності за зобов'язаннями "Нафтогазу". "Нафтогаз" просто буде банкрутом. Наші активи при ліквідації "Нафтогазу" будуть розпродаватися, і кредитори в межах певної черги будуть отримувати відповідні гроші", - заявив він.
Вітренко додав, що газотранспортна система та спеціальні дозволи на видобування газу є власністю держави, тому ці активи в разі програшу в арбітражі не відійдуть "Газпрому".
Хоча він вважає, що ймовірність програшу НАК в арбітражі низька.
Нагадаємо, що вимоги російського "Газпрому" до "Нафтогаз України" в Стокгольмському арбітражі становлять близько $ 50 млрд, але потенційно можуть зрости до $ 80 млрд.
Повідомлялося, що в грудні 2016 року Стокгольмський арбітражний суд завершив слухання у справі "Нафтогазу" з "Газпромом".
"Газпром" в червні 2014 року звернувся в Арбітражний інститут Торгової палати Стокгольма з проханням про арбітраж з метою стягнення з "Нафтогазу" боргу за поставлений у 2013-2014 роках газ, а також коштів за формулою "бери або плати".
Зі свого боку "Нафтогаз" звернувся з позовом про ретроактивну зміну ціни, відшкодування переплат та скасування заборони реекспорту. Суд об'єднав обидва позову.
У вересні 2016 року "Нафтогаз" збільшив позовні вимоги до "Газпрому" до 28,3 млрд. Національний регулятор мав до "Газпрому" претензії щодо контракту на купівлю газу в сумі $ 18,1 млрд. З суми $ 14,2 млрд стосувалася переплата за дорогий газ, закуплений Україною в період з 20 травня 2011 року по жовтень 2015 року. Вимоги за транзитним контрактом склали $ 10,2 млрд.
У свою чергу "Газпром" висував до "Нафтогазу України" претензії, що стосуються контракту на постачання газу: $ 29,2 млрд – санкції за принципом "бери або плати" за 2012-2014 роки та третій квартал 2015 року; $ 2,2 – спірна ціна на газ в четвертому кварталі 2013 року і другому - 2014 року. Вимоги з транзитним контрактом становили $ 6 млн і стосувалися 5 млн куб. м. балансуючого газу.
"Нафтогаз України" за "транзитним" позовом вимагав передати його права та обов'язки за транзитним договором оператору ГТС – компанії "Укртрансгаз" відповідно до вимог Третього енергопакету, а також змінити методику розрахунку транзитного тарифу відповідно до європейських стандартів і положень енергетичного і антимонопольного законодавства України та ЄС.