На тлі зростаючого дефіциту робочої сили Японія пом'якшує свої правила дорожнього руху, щоб дозволити автономним роботам-доставникам виходити на вулиці, передає euronews.
Майже 30% громадян Японії - старше 65 років, це один із найвищих показників у світі. Багато з них живуть у сільських районах, що деградують, де немає легкого доступу до предметів першої необхідності.
"Брак працівників у сфері транспорту стане проблемою в майбутньому", - каже Дай Фудзікава, інженер з компанії Panasonic, яка проводить випробування роботів-доставників у Токіо та прилеглій Фудзісаві.
"Я думаю, це чудова ідея", - сказала Наоко Камімура, купивши краплі від кашлю у Хакобо, що належить компанії Panasonic. "Люди-продавці в магазинах, можливо, почуваються впевненіше, але з роботами ви можете робити покупки більш невимушено. Навіть коли немає нічого, що, на вашу думку, варто було б купити, ви можете просто піти, не відчуваючи себе винним", - сказала вона.
Проте влада не вважає, що японські вулиці вже скоро наповняться роботами, враховуючи тиск, спрямований на захист зайнятості людей.
"Ми не очікуємо різких змін одразу, тому що на кону стоять робочі місця", - сказав Хірокі Канда, співробітник міністерства торгівлі, який просуває технологію.
За словами Ютака Утімури, професора робототехніки з Технологічного інституту Шибаура (SIT), максимальну швидкість роботів установлено на рівні 6 км/год, щоб знизити ймовірність тяжких травм у разі зіткнення.
Panasonic стверджує, що його робот Hakobo може виявляти перешкоди та автономно визначати, коли потрібно повернути чи зупинитися. У той же час за ним слідкує центр управління Fujisawa, який буде автоматично попереджений через камери, якщо робот застрягне або зупиниться через перешкоди.