«Укрзалізниця» планує залучити 50 млрд грн під будівництво вантажних вагонів, в часи, коли ціна сталі на ринку є рекордною. Для будівництва 22 600 вагонів знадобиться близько 1,5 млн тонн сталі. Тож проєкт дасть можливість підтримати металургійний бізнес. Про це пише Володимир Даценко, експерт «Ліги Антитрасту» у своєму тексті для ZN.UA - «Все про «велике будівництво «Укрзалізниці».
Близько половини всіх коштів від «великого будівництва» вагонів може піти на продукцію металургійних компаній «Метінвесту». Інші металургійні компанії зазвичай борються лише за 20% номенклатури, яку замовляє «Укрзалізниця».
10–12,5 млрд грн розіграють підприємства Ігоря Коломойського («Кременчуцький сталеливарний завод») і соратника Януковича Юрія Іванющенка («Азовелектросталь»). Останнє підприємство, щоправда, перебуває в процедурі банкрутства. Тож Коломойський має відчутну перевагу на ринку.
2,5–3,5 млрд грн може отримати Віктор Пінчук, який уже багато років є єдиним постачальником коліс для залізниці.
Близько 2–2,5 млрд грн можуть потрапити в темні води, де вже багато років державний Харківський машинобудівний завод «ФЕД» конкурує з прокладками російських виробників. Саме щодо гальмівного обладнання 2017-го виявили найбільший підпільний цех із відновлення старих запчастин та їхнього перепродажу «Укрзалізниці». Сума оборудки становила 400 млн грн за півтора року.
Компанія «Метінвест» також отримає більшість коштів, які підуть на реконструкцію колій. «Укрзалізниця» купує лише рейки Р-65 холдингу «Метінвест» і саботує перехід на якісніші рейки за міжнародними стандартами. Це може дати іще 5–10 млрд грн доходу компаніям Ріната Ахметова.
З іншими матеріалами Володимира Даценко можна ознайомитися за посиланням.