З 1 серпня мито на російський cкраплений газ установлене в розмірі 1,75%, із 1 жовтня - 3%. Ситуація з дизельним паливом серйозніша. По-перше, якщо в травні було прописано річну квоту російських поставок в обсязі 2,5 млн т, то в липневому документі її немає. Натомість травневе мито зросло з 2 до 3,75–4% (із 1 серпня та з 1 жовтня відповідно). Про це у своїй статті для DT.UA пише Сергій Куюн, директор ТОВ "Консалтингова група А-95".
"У абсолютних величинах це (мито на російський cкраплений газ - С. К.) від 7 до 12 дол. на тонні за середньорічної ціни близько 400 дол./т. Які завдання воно виконує? Стратегічних - жодних. Незначне поповнення бюджету завдяки частині поставок із РФ шляхом збільшення вартості всього продукту на АЗС? Оце, либонь, і все", - такого висновку дійшов керівник групи компаній GT Владислав Колодяжний.
"Та це ще не найцікавіше. У постанові йдеться про те, що обкладанню митом підлягає російський скраплений газ за кодом УКТЗЕД 2711 12 11 00. Згідно з даними "Консалтингової групи А-95", у 2018 р. із 1,3 млн т усього імпорту скрапленого газу за зазначеним кодом було оформлено лише 8,8 тис. т, або менш як 1% поставок. Мало того, що цей розмір мита ні на що не впливає, то ще й під нього, власне, нічого не підпадає!" - вигукує автор статті.
Справжньою ж родзинкою, на його думку, є запровадження мита виключно на трубопровідний імпорт ДП, тоді як залізничні поставки й надалі відбуватимуться безперешкодно (це близько 20% від загального обсягу імпорту російського ДП).
"Перекладаючи з галузевої загальнозрозумілою, таким виокремленням труби було завдано прицільного удару по Віктору Медведчуку, з яким пов'язують підприємство "Прикарпатзахідтранс", що забезпечує 80% поставок російського дизпалива в Україну", - пише експерт.
Детальніше про наслідки введення мита на російські нафтопродукти читайте в статті Сергія Куюна "Гра почалася" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".