Мінфін пропонує використовувати інформаційно-телекомунікаційні системи для забезпечення ідентифікації товарів, що переміщуються по території України у митному режимі транзиту. Відомство розробило проект наказу про запровадження нового виду контролю над транзитом, що проходить, і внутрішнім транзитом - електронний замок з функцією GPS-GSM-навігації.
Голова митниці зможе вибірково встановлювати його з нанесенням пломби на транспортний засіб або його частину - контейнер, цистерну, і за допомогою супутникового зв'язку відстежувати пересування вантажу, пише "Коммерсантъ-Украина".
Інформація про маршрут буде надходити в департамент боротьби з контрабандою та митними порушеннями Держмитниці. При розтині електронного ключа або зникненні сигналу митники повинні виявити транспорт на місцевості.
У вантажній декларації буде зазначено термін доставки товару. За словами директора департаменту митного контролю та оформлення Держмитниці Сергія Сьомки, відхилення від цього терміну на добу переносить перевізника у категорію ризикових, а значить, він буде оглянутий в митниці призначення.
"Доступ до товару може бути забезпечено іншими способами: механічне пошкодження тенту, зняття з петель дверей контейнера. Маячок кріпиться на трос, який йде по периметру тенту. Його можна розрізати, не пошкодивши пломбу, а потім назад зістикувати. На все це потрібен час" , - пояснює Сьомка.
У разі аварії або форс-мажору, при яких відбулася повна або часткова втрата вантажу, перевізник повинен підтвердити ці факти. Якщо вантаж доставлений без пошкоджень, митниця зніме електронний ключ.
Цей проект оплатить держбюджет, на нього вже виділено 17 млн. грн. Сергій Сьомка очікує до кінця грудня завершення тендеру на закупівлю 3 тис. пломб. !zn
Читайте також:
Податкова і митниця планують об’єднати фіскальні зусилля
Україна посилить контроль над імпортом телефонів, електроніки та ювелірних виробів
Вітчизняних виробників захистили підвищенням до максимуму СОТ ставок імпортних мит