Кабінет Міністрів України підтримав вітчизняних виробників муніципального транспорту, фактично заборонивши містам купувати імпортну техніку.
Кабмін 27 лютого затвердив держпрограму активізації розвитку економіки на 2013-2014 роки. У ній муніципалітети фактично примушують до закупівель міського транспорту у вітчизняних виробників, пише Коммерсантъ-Украина.
Як заявив віце-прем'єр Олександр Вілкул, оновлення трамваїв і тролейбусів має відбуватися за рахунок техніки зі ступенем локалізації не менше 80%.
Тим часом, зараз багато міських перевізників змушені закуповувати вживаний електротранспорт імпортного виробництва.
Так, наприклад, торік Тернопіль придбав два старих тролейбуси з Чехії, вартістю 150-300 грн/шт, Луцьк - десять тролейбусів з Польщі вартістю 65 тис. грн/шт, а Дніпропетровськ - 30 трамваїв із Німеччини за 9,6 млн грн. Вся техніка має термін експлуатації від 12 до 20 років.
Мер Львова Андрій Садовий говорить, що, наприклад, його місту для нормального функціонування необхідно близько 40 нових трамваїв. "Новий трамвай українського виробництва коштує близько 11 млн грн. Для порівняння: старі імпортні трамваї, яких ми за останні кілька років купили 22, коштували по 12-42 тис. євро (125,6-439,6 тис. грн) за одиницю. Ці трамваї прослужать нам ще років десять, а на нові у міста просто немає коштів", - нарікає він.
У свою чергу найбільший виробник трамваїв в Україні страждає від того, що міста віддають перевагу імпортній техніці: витрати на запчастини і утримання старого трамвая за десять років перевищують вартість нового. Враховуючи те, що сучасний трамвай вітчизняного виробництва на 50% економніший, вкладені в нього кошти можуть окупитися лише за п'ять років.
Нагадаємо, екс-міністр економічного розвитку і торгівлі Петро Порошенко заявив, що ініціатива Кабміну щодо активізації економіки 2013-2014 рр. "вбиває конкуренцію", додавши, що не відчуває оптимізму щодо нової програми. !zn
Читайте також:
Новий трамвай з Поповим задимівся під час презентації