Мінекономіки і Мінінфраструктури розробляють Програму кардинального оновлення залізничної галузі та прогнозують, що її реалізація принести додаткове зростання валового внутрішнього продукту (ВВП) від 2,7% в рік і дозволить оновити вантажні вагони за найближчі 10 років. Про це повідомляє прес-служба відомства з посиланням на міністра економіки Ігоря Петрашко.
Програма, насамперед, зосереджена на оновлення парку пасажирських і вантажних вагонів, а також закупівлі нових дизель поїздів.
Ініціатива базується на введенні обмежень експлуатаційного віку на основні групи вантажних вагонів; заохоченні попиту на нові вагони українських виробників через компенсацію державою відсоткової ставки за кредитами на придбання залізничних вагонів; обмеження ввезення і експлуатації старих вагонів з сусідніх держав в Україні; застосуванні технічного інструменту для проведення додаткових ремонтів і інспекцій старих вагонів, які подорожчають в обслуговуванні.
"Попередньо, така програма оновлення пасажирського рухомого складу вимагає введення в експлуатацію не менше 100 нових пасажирських вагонів на рік", - додав Петрашко.
Серед варіантів реалізації Програми передбачено часткове державне фінансування під держгарантії.
Раніше повідомлялося, що падіння валового внутрішнього продукту в другому кварталі 2020 року склало 11,4% до аналогічного періоду 2019 року. У першому кварталі падіння склало 1,3%. З урахуванням сезонного фактора до першого кварталу 2020 року ВВП у другому кварталі знизився на 9,9%.
Мінекономіки оцінило вплив коронавируса на економіку України. Падіння ВВП в 2020 році складе 6% замість очікуваних у квітні цього року 4,2%, а зростання економіки в 2021-м відновиться на рівні 3,2% ВВП замість 2,4%.