Але стихійне лихо виявило і розкол у відносинах між нафтовидобувною Альбертою і рештою Канади. Про це сьогодні пише The Economist.
Спочатку злостиві повідомлення з'явилися в соціальних мережах. Деякі користувачі писали: "Вітаємо Альберту у світі, де змінюється клімат. Продовжуй заперечувати це". Відповідь користувачів з провінції була не менш жорсткою. Потім суперечка поширилася на газети і телебачення. Прем'єр-міністр Джастін Трюдо на одній з останніх прес-конференцій відмовився відповідати на питання про те, чи вважає він зміну клімату винним у спалаху стихійних пожеж.
Місто Форт МакМюррей живе за рахунок нафтоносних пісків Атабаски. Попри те, що вчені не впевнені в тому, що зміна клімату відбувається через такі катастрофи, як пожежі в Альберті, багато людей переконані, що добування нафти з пісків Атабаски викидає в атмосферу більше шкідливих речовин, ніж під час застосування звичайних методів видобутку.
Коли ціни на нафту були високими, такі міста як Форт МакМюррей збагатилися і додали ваги канадській економіці. Але коли вартість бареля обвалилася, регіон дуже сильно постраждав. Альберта другий рік поспіль переживає рецесію. Цього року дефіцит бюджету в провінції буде становити рекордні 10 мільярдів канадських доларів. Після того, як пожежі змусили компанії поблизу Форту МакМюррей припинити видобуток, економісти переглянули свої прогнози щодо канадського зростання в другому кварталі цього року.
Разом з тим, мешканці Альберти хочуть дещо більше, ніж допомогу від "Червоного хреста", а саме нафтопровід, який би дозволив їм експортувати нафту на світові ринки. Зараз провінція продає майже весь свій видобуток в США, які платять дуже не багато. Крім того, президент Барак Обама заблокував відкриття нафтопроводу Keystone XL, який би скоротив витрати на транспортування. Зараз канадці в Альберті сподіваються на інші три проекти нафтопроводів. Один з них - Energy East, протяжність якого повинна становити 4,5 тисяч кілометрів – частково вже збудований. Він буде доставляти нафту на узбережжя Атлантики. Ще два проводи - Northern Gateway і Trans Mountain, які простягнуться поруч з вже існуючими трубами, будуть забезпечувати Тихоокеанське узбережжя. Але всі три проекти ще потребують урядового затвердження, а також дозволів від корінних громад і кожної провінції окремо. На всіх етапах є перешкоди.
Британська Колумбія, приміром, дозволила спорудження Northern Gateway за умов, що громади корінного населення будуть захищені, провінція отримає плату за транспортування нафти. Крім того, провінція вимагає гарантій, що будуть вжиті заходи з протидії витокам нафти.
Більшість виборців у Британській Колумбії взагалі проти того, щоб нафтопровід проходив через її територію. Уряди Онтаріо і Квебека теж чинять схожий опір спорудженню Energy East. Мер Монреаля Дені Кодерре навіть заявив, що проект нафтопроводу повинен пройти "кліматичну перевірку". Чиновник серйозно налаштований перетворити місто на екологічно чисте.
Видання пише, що навіть до стихійних пожеж, Альберта зіштовхувалася з конфліктами інтересів у інших провінціях.
"Ми не можемо продовжувати підтримувати канадську економіку, поки Канада не підтримує нас", - сказала прем'єр-міністр провінції Рейчел Нотлі.
Її "лівий" уряд посилив екологічні правила, щоб здобути прихильність інших канадців у питанні нафтопроводів. За словами лідера федеральної Консервативної партії Рони Абмрос, підтримка спорудження Energy East – це питання національної єдності. Дехто навіть побоюється, що такі конфлікти поглядів можуть породити сепаратистський рух в Альберті.
Раніше повідомлялося, що лісові пожежі в Канаді вийшли з-під контролю. Влада очікує, що пожежа може тривати кілька місяців. В бортьбі з нею беруть 1400 пожежників, 133 гелікоптери, 200 одиниць спеціальної техніки. Вогонь поширюється на 43 окремих ділянках. Тим часом видобуток нафти в Альберті тимчасово зупинили. Через це Канада зазнає фінансових збитків.