Контрольовані бізнесменом Віктором Пінчуком компанії "Генавіаінвест" та Hurst володіють пакетами в 24,9% і 2,41% акцій ПРАТ "Аеросвіт", що в сумі становить 27,31% і за цим показником є найбільшими акціонерами.
Про це повідомив голова наглядової ради авіаперевізника Григорій Гуртовий.
"При цьому пакет акцій 2,41% компанії Hurst є суперечним. Щодо нього йде давня корпоративна суперечка, але формально він зареєстрований за цією компанією", - уточнив глава наглядової ради. Гуртовий додав, що його компанії Finavia Cyprus належить 24,9%, а Фонду держмайна україни - 22,4%.
За його словами, решта 25,39% акцій знаходяться у більш дрібних акціонерів. Наскільки мені відомо, Ігорю Коломойському через його компанію "Тасма" належать 9,1% акцій "АероСвіту", - сказав глава наглядової ради. Він зазначив, що претензії інвестиційно-консалтингової групи EastOne, що об'єднує активи В.Пінчука, з приводу відсторонення від управління "АероСвітом" не обґрунтовані.
"Вони не з'явилися на жодні збори, яких скликалися десятки. Якщо є бажання брати участь в управлінні, завжди ласкаво просимо", - сказав Гуртовий. Він також уточнив, що представники В.Пінчука, на відміну від представників держави, відсутні і під час розгляду в кінці січня цього року складної фінансової ситуації, в яку потрапила компанія.
Гуртовий додав, що йому досі не відома офіційна позиція EastOne на пропозицію наглядової ради залучити інвесторів для порятунку компанії, у тому числі шляхом проведення додаткової емісії акцій, хоча відповідні пропозиції були направлені всім акціонерам. У той же час він підкреслив, що після припинення судом за позовом податкових органів справи про банкрутство "АероСвіту" та скасування мораторію на задоволення вимог кредиторів керівництву компанії вкрай важко або майже неможливо подати акціонерам план санації, який міг би відновити її діяльність і вивести з кризи. "Але, можливо, якщо всі акціонери займуть загальну позицію, то вдасться змінити ситуацію", - сказав Г.Гуртовий.
"АероСвіт" заснований в 1994 році. До кризи, яка почалася в кінці 2012 року, компанія оперувала флотом у складі 28 повітряних суден Boeing, включаючи вісім далекомагістральних Boeing 767 і 20 середньомагістральних Boeing 737, а також використовувала літаки перевізників-партнерів Airbus 320/321, Embraer 145, Embraer 190 і ATR-72 і була найбільшим українським перевізником.
Як випливає з матеріалів судової суперечки, яку вели в 2010 році Gilward Investments B.V. і "ГенАвіаІнвест" із залученням інших компаній, "Генавіаінвест" стала акціонером "АероСвіту" у жовтні 2004 року. Вона придбала акції в "Агентства повітряних сполучень та туризму "Аеротур", а пізніше брала участь у додемісії акцій. Крім Gilward Investments, пов'язаної з Г.Гуртовим і Ароном Майбергом (нинішній співвласник і голова наглядової ради "Міжнародних авіаліній України"), за словами останнього, тоді ж акціонерами стали компанія "Укрінфоконсалт" (9,8%) А.Майберга і компанія "Бюро" (4,8%) Г.Гуртового, що купили акції в "Аеротуру".
В 2009 році А.Майберг вийшов зі складу акціонерів "АероСвіту", зокрема, "Укрінфоконсалт" у березні цього року продав свої акції компанії "Інвестмент Эдвайзорс Груп". А в другій половині 2009 року між акціонерами "АероСвіту" виник конфлікт, пов'язаний, в тому числі, із заявою Фонду держмайна про плани продажу свого пакету акцій у розмірі 22,3941% за 17 млн грн. Після цього Коломойський заявив, що є акціонером "АероСвіту" і вважає зазначену ціну заниженою в 10-12 разів.
В 2010 році Gilward Investments стала домагатися в суді виключення зі складу акціонерів "Генавіаінвест", вважаючи, що в 2004 році було порушено її право на першочерговий викуп акцій в "Аеротуру". Суд першої інстанції підтримав позивача, проте апеляційний суд встав на сторону відповідача, так як встановив, що Gilward Investments, Г.Гуртовой і А.Майберг як акціонери "Аеросвіту" були добре поінформовані про угоду 2004 року і схвалили її на зборах акціонерів.
Після фінансово-господарської кризи 2012 року EastOne заявила, що "Генавіаінвест" є міноритарним акціонером авіакомпанії і не представлена в органах її управління, відповідно, всі повноваження з управління операційною діяльністю авіакомпанії зосереджені в руках інших акціонерів. В EastOne також уточнили, що "АероСвіт" не інформував свого великого міноритарія про плани ініціювати справу про банкрутство та подання відповідного позову 29 грудня 2012 року. !zn
Читайте також:
Три авіакомпанії поділили рейси "Аеросвіту"
Апеляційний суд зупинив процедуру банкрутства "Аеросвіту"
З "Аеросвіту" стягнули 8,4 мільйона гривень боргів
В "Аеросвіті" заявили, що компанію доводять до банкрутства і ліквідації