Китайські інтернет-торговці активно відкривають магазини на російських онлайн-майданчиках — FT

Поділитися
Ozon і Wildberries приймають китайських продавців, які шукають нові ринки збуту, оскільки санкції вдарили по торговцях обох країн.

Зростає кількість китайських інтернет-торговців, які продають свої товари на найбільших російських онлайн-майданчиках — експортери дедалі частіше звертаються до цих платформ, аби знайти нові ринки збуту й  уникнути західних тарифів, пише FT.

Ozon Global — міжнародна версія однієї з найбільших російських платформ електронної комерції, отримує 80% своїх замовлень з Китаю і зареєструвала щонайменше 100 тисяч китайських продавців. У 2022 році кількість продавців з Китаю становила близько десяти тисяч. Wildberries – ще одна велика російська платформа, заявила, що офіційно запустила канал для китайських продавців минулого року.

Кілька китайських постачальників розповіли FT, що, окрім відкриття рахунків на спеціальних міжнародних платформах, вони також реєструють місцеві російські магазини електронної комерції — процес, який вимагає відкриття російського банківського рахунку, оплати складів усередині країни та отримання оплати в рублях.

Китайські постачальники заявили, що намагаються заповнити прогалину, яка утворилася внаслідок виходу міжнародного бізнесу з Росії після повномасштабного вторгнення РФ в Україну понад два роки тому. Вони додали, що Росія є джерелом альтернативного попиту, оскільки західні ринки, включаючи ЄС і США, намагаються закрити прибуткові податкові лазівки, які стимулювали розвиток китайської індустрії електронної комерції.

Згідно з офіційними даними, за перші шість місяців цього року китайська електронна торгівля зросла на 13% порівняно з попереднім роком до рекордних 1,25 трлн юанів ($175 млрд).

“З китайського боку [це] спад на традиційних ринках, таких як США та ЄС, на тлі їхнього прагнення зменшити залежність від Китаю або навіть заборонити певні китайські торгові платформи. А з російського боку Китай - це, по суті, їхнє єдине рятівне коло з огляду на всі ці санкції”, - каже професор права Сінгапурського університету Генрі Гао.

Вей, інтернет-торговець в Шеньчжені, який попросив не називати його повного імені, розповів, що відкрив магазин побутової електроніки на Ozon Global два роки тому.

“Ми маємо ринок збуту лише тому, що США запровадили санкції проти Росії. Це досить добре порівняно з іншими платформами. Рівні прибутку пристойні. ... конкуренція не така жорстка”, - сказав він. 

Втім, продавці скаржаться на труднощі з отриманням платежів у юанях після запровадження санкцій проти Росії. Траплялося, що Ozon забороняв продаж певних товарів на своєму транскордонному каналі, аби забезпечити відповідність глобальним законодавчим вимогам. Але Вей та інші продавці стверджують, що їм вдалося уникнути обох проблем, відкривши магазини, зареєстровані на місцевому рівні.

У популярних дописах на китайських платформах соціальних мереж, детально описуються переваги відкриття рахунків на місцевому каналі Ozon. 

Деякі акаунти рекламують послуги з відкриття рахунків у російських банках і реєстрації місцевого бізнесу. В одному з таких “агентств”, з яким зв'язалася FT, сказали, що можуть зареєструвати російську компанію для управління місцевими магазинами електронної комерції приблизно за 30 тисяч рублів. За вищу плату компанія може навіть спробувати знайти російського юридичного представника як номінального керівника компанії.

Попит на реєстрацію російських компаній викликаний саме інтернет-торговцями, в першу чергу, на Ozon і Wildberries, і він різко зріс із початком повномасштабної війни РФ проти України.

За словами Ісон Чен, який керує китайсько-російською логістичною компанією в Шеньчжені, попит з боку інтернет-продавців, які відкривають місцеві магазини, почав випереджати бізнес традиційних торгових компаній. 

“Все, що я можу сказати, це те, що [попит] буде продовжувати зростати”, - додав він.

Компанія Ozon заявила, що товари закордонних продавців складають лише 5% від загального асортименту платформи, додавши, що вона не підтримує китайських продавців, які імпортують товари для продажу на російських “вітринах”. 

Wildberries, своєю чергою, каже, що оцінює китайський ринок “через обмежену кількість місцевих виробників і продавців, які можуть постачати свою продукцію безпосередньо в усі країни, де працює компанія”.

З початку повномасштабної війни РФ проти України, Китай і Росія розширили економічну співпрацю та дипломатичні контакти, а стратегічне партнерство двох країн лише зміцнилося. Пекін не засудив вторгнення РФ, хоча в офіційних повідомленнях заявляє, що необхідно поважати суверенітет і територіальну цілісність усіх країн, закликаючи до миру.

Неодноразово повідомлялося, що китайські компанії відіграють вирішальну роль у зміцненні військового потенціалу Росії, в тому числі через торгівлю товарами подвійного призначення, які можуть використовуватися для виробництва зброї — Китай став ключовим каналом постачання критично важливих технологій до РФ.  Сам Пекін відкидає критику, заявляючи, що його торгівля з Москвою є "нормальним економічним співробітництвом", і не спрямована проти "третьої сторони". Детальніше про це розповідав Володимир Кравченко в статті "Питання життя і смерті. Що слід знати про "постачання" китайської зброї Росії".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі