Українці в першому кварталі в півтора рази частіше, ніж у попередньому кварталі, зверталися в Національний банк України зі скаргами на фінпослуги. Про це йдеться в повідомленні НБУ.
Наголошується, що НБУ обробив 9685 звернень. Кількість дзвінків на гарячу лінію зросла в два з половиною рази і досягло 5600. В основному запитували про дефіцит готівкової валюти в касах банків, кредитні канікули, щодо платіжних картах і онлайн-операцій.
Дві третини (1011) письмових звернень щодо банків описували порушення прав споживачів. Споживачі розповідали в заявах, що банк не повідомляє чесну процентну ставку за кредитом, приховує додаткові платежі по кредиту, що порушує умови повернення кредиту, самовільно збільшує кредитний ліміт, нараховує відсотки на раніше нараховані відсотки, списує до 50% з зарплати або інших нарахувань в рахунок погашення боргу.
Також були випадки, коли банк без попередження збільшував тарифи за користування карткою, приховував умови дострокового зняття коштів з депозиту, інформацію про додаткові комісії і штрафи за депозитом, нав'язував оформлення кредитної картки при отриманні зарплатної або пенсійної картки.
Нацбанк радить споживачам уважно читати всі умови надання послуг, уточнювати повну вартість послуг і т. ін.
Повідомлялося, що Нацбанк змінив підхід, за яким банки будуть розраховувати вартість споживчого кредиту через введення в дію 19 січня 2020 року нових вимог законодавства з питань захисту прав споживачів фінансових послуг. Тепер банки зобов'язані розкривати вартість споживчих кредитів.