На мосту через Хаджибейський лиман на трасі "Київ-Одеса" запущено чергову систему зважування у русі. Про це повідомиляє пресслужба Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України.
Зазначається, що запущена WIM-система не має аналогів в Україні як через своє розташування, так і через технічні характеристики.
"Міст через Хаджибейський лиман на трасі "Київ-Одеса" – це "ворота" до Одеського регіону. Робота системи зважування у русі у такому місці допомогає не лише контролювати дотримання вагових норм, а й дає можливість аналізувати трафік регіону", - йдеться у повідомленні.
Система зважування працювала у тестовому режимі тиждень, після чого була повноцінно запущена в роботу.
У відомстві зауважують, що на сьогодні в Україні нараховується 53 таких майданчика, з них штрафує – 44. Частина не працює через пошкодження внаслідок бойових дій чи розташування в районах тимчасової окупації. Найближчим часом у роботу запустять ще кілька таких систем.
За весь період функціонування майданчиків зважування було зафіксовано понад 16 тисяч перевантажень на 331 мільйон гривень. Залежно від частки перевантаження штраф може коливатись від 8,5 тисяч до 51 тисячі гривень.
Нагадаємо, у рамках процесу лібералізації перевезень великогабаритних та великовагових вантажів в Україні запроваджують європейські стандарти щодо габаритно-вагових обмежень. Зокрема, максимальна фактична вага для двоосьового вантажного автомобіля становить 18 тонн, чотириосьового – 32 тонни.
Крім того, встановлено максимальну фактичну вагу для тягачів із напівпричепами. Для двоосьового вантажного автомобіля з 2-осьовим причепом - 36 тонн, для тривісного тягача з 2-х або 3-вісним напівпричепом - 40 тонн, для контейнеровозу - 44 тонни.
З 1 жовтня 2021 року в Україні набули чинності закони, які запроваджують автоматичну фіксацію порушень у сфері габаритно-вагового контролю. Зокрема, ці зміни передбачають:
- запуск фіксації правопорушень на дорогах за допомогою системи зважування у русі (WIM);
- запровадження паритетної відповідальності учасників ринку вантажоперевезень;
- посилення відповідальності за невиконання законних вимог інспекторів Укртрансбезпеки;
- відповідальність за відмову або ухилення від проходження ДВК;
- посилення адміністративної відповідальності за перевезення пасажирів та вантажів без необхідних документів.
Штрафувати за перевантаження фури почали з 23 травння 2022 року.