Американська компанія Bechtel Corporation, заради угоди з якою депутати вивели з-під дії закону про публічні закупівлі будівництво Київської окружної дороги (КОД), свого часу будувала так звану «трансільванську магістраль» у Румунії.
Про це нагадує постійний автор ZN.UA, експерт «Ліги Антитрасту» Володимир Даценко.
Так, 2004 року уряд Румунії та Bechtel Corporation підписали угоду на будівництво 415 км дороги вартістю 2,2 млрд євро, але майже одразу після підписання контракту вартість робіт постійно зростала поки не сягнула 10 млрд євро.
«У результаті Bechtel Corporation збудувала лише 54 км дороги за 1,25 млрд євро. Влада Румунії відмовилася від «послуг» американської компанії та решту ділянок автомобільної дороги виставила на тендери», пише експерт.
Саме через це у Європі «Трансільванську магістраль» називають зараз найдорожчою дорогою у світі. Один кілометр автомагістралі від Bechtel Corporation обійшовся Румунії у 24 млн євро.
Даценко зазначає, що відповідно до угоди типу EPC-F, яку планують підписати з Bechtel Corporation в Україні, компанія виступатиме «генеральним» виконавцем робіт, тобто візьме на себе все, від розробки проєкту будівництва, до здійснення закупівель та пошуку субпідрядників.
«Що важливо угоди EPC-F не містять чітко фіксованої суми договору (бо без детального проєкту визначити вартість робіт неможливо). А якщо сума і визначена, то потім вона може збільшуватися, навіть у кілька разів. Нагадаємо, наразі орієнтовна вартість спорудження КОД – 85 млрд грн.», нагадує автор.
Докладніше по ситуації що виникла у статті експерта «Ліги Антитрасту» Володимира Даценка «Чому будівництво Київської окружної хочуть провести без ProZorro і чим це загрожує».