Перші електричні пікапи Cybertruck вирушать до американських покупців 30 листопада, і одночасно стануть випробуванням для політичного розколу в США, пише Bloomberg.
За даними видання, володіння електромобілями у США тісно пов'язане із поведінкою виборців. На кожні 10 процентних пунктів збільшення частки голосів Джо Байдена на виборах 2020 року припадає приблизно 50% збільшення концентрації електромобілів. Партійний розкол виходить далеко за межі переваг, пов'язаних із доходом, щільністю міської забудови або поточним рівнем володіння електромобілями.
У міру того, як США вступають у напружений рік президентських виборів, партійна прихильність до переходу на електромобілі посилюється. Республіканська партія хоче скасувати стимули, введені за Байдена, а кандидат у президенти Дональд Трамп бездоказово стверджує, що всі електромобілі будуть вироблятися в Китаї, що знищить американську автомобільну промисловість.
Білл Форд, виконавчий голова ради директорів Ford Motor Co, порівняв поляризацію з тим, що сталося із вакцинами після пандемії.
"Я ніколи не думав, що побачу день, коли нашу продукцію буде настільки сильно політизовано", – сказав Форд в інтерв'ю газеті New York Times минулого тижня.
Компанії Ford і General Motors нещодавно перенесли терміни електрифікації пікапів після того, як їхні перші спроби сприйняли невтішно. Ford переключає свою увагу на гібриди, в яких використовуються менші батареї, що живляться від бензинових двигунів.
США цього року зможуть подолати критичний рубіж у 10% нових електромобілів (разом із гібридами), коли зазвичай відбувається широке впровадження електромобілів. На даний момент цей рубіж подолали 10 штатів і в жодному з них не переважають республіканці.
У центрі всіх цих подій знаходиться Ілон Маск, який сколотив величезні статки на продажі електромобілів "зеленим" послідовникам, перш ніж вступити в боротьбу з правими в США. Сподіваючись перевернути уявлення про електромобілі, Маск переніс штаб-квартиру Tesla з Каліфорнії до Техасу та почав носити ковбойські капелюхи на публічних виступах.
Компанія Tesla, на частку якої припадає близько 60% всіх проданих у США електромобілів, має намір до 2025 року вийти на рівень виробництва 250 тисяч кіберпікапів на рік. Це у шість разів більше, ніж усі продані досі електричні пікапи.
Від того, як Маск працюватиме з республіканцями, залежить, чи приймуть кіберпікап обидві сторони політичного спектру чи жодна з них, від чого, у свою чергу, залежить темп впровадження електромобілів у найближчі роки.
За інформацією The New York Times, Байден планує вжити одні з найсуворіших у світі заходів щодо боротьби із забрудненням навколишнього середовища автомобілями, що передбачає збільшення продажів електромобілів у 10 разів: до 2032 року кількість проданих нових авто в США має складатися на 67% із повністю електричних автомобілів.