3 і уряду в цілому необхідно детально вивчити ефективність для держави, споживачів і держбюджету програми з випуску так званого альтернативного палива. Таку думку висловив директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн.
Згідно з чинним законодавством, паливо, у якому понад 30% припадає на невуглецеві компоненти (як правило, спирти), звільняється від сплати акцизного збору, а його виробники наділяються пільгами з цілої низки податків.
Проте, як наголошується у прес-релізі "Консалтингової групи А-95", ефективність даної програми залишається невідомою. Ринок альтернативних палив продовжує бути вкрай непрозорим, обсяги випуску даних нафтопродуктів ніде централізовано не враховуються і належним чином не контролюються.
На думку аналітиків "Консалтингової групи А-95", надання великих пільг при випуску спиртовмісних палив все частіше використовується для відходу від оподаткування.
"Виробництво біоетанолу вже кілька років як зростає і складає близько 50 тис. т на рік, проте кількість автозаправок, які торгують "альтернативним" бензином, видно неозброєним оком", - зазначив Куюн.
З біоетанолу з використанням пільги можна зробити близько 150 тис. т альтернативного палива, тоді як, за оцінками експертів, фізичні обсяги реалізації під виглядом "альтернативних" бензинів становлять не менше 250 тис. т на рік.
"Ми згодні з думкою фахівців Мінекономрозвитку про відсутність значного зниження споживання бензину в Україні, а дані Держкомстату про скорочення продажів бензину у першому півріччі 2013 р. на 6,6%, або на 131 тис. т, пов'язуємо із зростанням обсягів так званого альтернативного палива, яке не враховуюється офіційною статистикою", - додав експерт.
Таким чином, обсяг псевдоальтернативного палива в 2013 р. складе не менше 100 тис. т.
У цілому експерти "А-95" вважають, що програма стимулювання випуску альтернативних нафтопродуктів виявилася неефективною і на сьогодні переважно служить для оптимізації оподаткування у паливній сфері. Ставлення споживачів до даної продукції залишається суперечним, оскільки при меншій вартості витрата цього палива у порівнянні з традиційним вища на 10-20%. Між тим жоден з виробників такиого палива не провів масштабних наукових досліджень із залученням автомобілебудівників з вивчення впливу цього палива на двигуни при довгостроковому використанні.
"З прийняттям у 2012 р. закону про обов'язкове використання 5% паливного біоетанолу у бензинах з 2014 р. доцільність програми альтернативних палив повністю зникає. Ця програма згенерувала виробництво 50 тис. т біоетанолу на рік, тоді як закон про обов'язкове додавання біоетанолу у бензини з 2014 р. створює щорічний попит на 225 тис. т цього компоненту", - говорить Куюн. !zn
Читайте також:
Уряд прийняв рішення про перехід України на паливні стандарти Євро-3, Євро-4, Євро-5
У 2014 році українські НПЗ забезпечать більш 60% внутрішнього ринку
Обсяг переробки нафти в Україні знизився до рекордного за всі роки незалежності рівня