Кабінет міністрів України переглянув свою позицію відносно переатестації працівників Бюро економічної безпеки (БЕБ). Як повідомив міністр юстиції Денис Малюська, переатистація буде проведена впродовж року від дати призначення нового директора БЕБ.
Плани щодо БЕБ змінились, у тому числі, через позицію G7. До речі, риторика міністра юстиції також змінилась. Раніше він говорив, що новий керівник може почистити структуру без переатистації.
«Вчора (22 лютого) провели інтенсивні дискусії з Міжнародним валютним фондом, послами країн-членів G7, представниками бізнес-асоціацій. Домовились, що урядовий законопроєкт буде доопрацьовано до другого читання з тим, щоб повністю виконати рекомендації наших міжнародних партнерів (включаючи переатестацію співробітників БЕБ протягом року після призначення директора БЕБ, а також врегулювання процедури такої переатестації на рівні закону)», – написав Малюська у Facebook.
Однак народний депутат Ярослав Железняк вважає, що насправді Кабмін «замилює очі».
«Влада намагається протягнути через Раду псевдреформу Бюро економічної безпеки. Хоча бізнес проти. Міжнародні партнери проти. Громадські організації проти.Тим не менш, в сьогоднішньому порядку денному парламенту є урядовий законопроект про псевдореформу БЕБ. Навіть міністр Малюська визнав, що цей варіант реформи БЕБ не підтримують міжнародники, але все одно наполягає на ухваленні. Мовляв, все виправлять до другого читання. Угу, віримо», - відреагував він.
У січні Кабмін зареєстрував у ВР законопроєкт №10439 «Про внесення змін до Закону України «Про Бюро економічної безпеки України» щодо удосконалення роботи Бюро», який мав би удосконалити діяльність БЕБ , однак на практиці законопроєкт не міняє основних моментів у роботі Бюро. Насамперед законопроєкт зберігає вплив Офісу президента на цю правоохоронну структуру. Сам же документ уряду допомагали розробляти заступники голови ОП Олег Татаров та Ростислав Шурма.
Олександр Лємєнов проаналізував, як саме БЕБ планують «перезавантажити», і вказує, що заяви Банкової про покращення бізнес-клімату після прийняття цього закону не відповідають дійсності. Аргументи він навів у статті «Перезавантаження БЕБ — листок подорожника на розбитому колінці бізнесу».